hoe start je een eigen sieraden/tassen of kledinglijn?

Ik ben er al lang mee bezig en ben erg gemotiveert. Ik heb alleen echt geen idee waar ik moet beginnen en hoe ik het moet gaan aanpakken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een bedrijf begin je meestal met een bedrijfsplan waarin je eigenlijk alles vermeldt over je nieuwe bedrijf: wat ga je produceren, hoe ga je dat produceren, wie worden je leveranciers, hoeveel en welke afnemers verwacht je, hoe ga je de start van je bedrijf financieren, wat verwacht je aan kosten, opbrengsten en winst? Enzovoort. Zo'n bedrijfsplan kan eigenlijk heel beknopt zijn, maar moet wel overtuigend en goed onderbouwd zijn, bijvoorbeeld om een lening bij de bank te krijgen.

De Kamer van Koophandel kan je helpen met het maken van een bedrijfsplan. De Kamer van Koophandel helpt sowieso startende ondernemers, juist als zij niet weten hoe ze moeten beginnen. Kijk eens op de website https://www.kvk.nl voor allerlei informatie, ook over bijeenkomsten en cursussen voor startende ondernemers bij jou in de buurt. Ook banken kunnen je helpen bij het maken van een bedrijfsplan, maar daar kunnen zij natuurlijk iets tegenover zetten, zoals dat je je bankzaken dan alleen bij die betreffende bank mag regelen.