hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn scheermesjes langer meegaan?

ze worden bij mij al na een paar keer bot zowel die opzet mesjes voor mijn gezicht als die wegwerp mesjes voor me lichaam. heeft iemand hier een oplossing voor?

1.9K
Z512099
5 jaar geleden
Minder scheren.
crispy
5 jaar geleden
Ik heb (best wel dure) mesjes waar er 5 mesjes achter elkaar zitten. En ik scheer me dagelijks, zowel mijn gezicht als mijn hoofdhuid (want ik heb kale plekken).
Ik bewaar mijn scheermesjes in de douche, waar het dus vochtig is want er douchen meerdere mensen op verschillende momenten op een dag.
Dus ik doe wat anderen hier zeggen dat je niet moet doen.
Maar... ik doe minstens een half jaar met 1 mesje. Ik denk dat dat kan omdat ik het dagelijks goed schoon spoel. overigens: die wegwerpmesjes zijn echt heel onhandig, de kop beweegt niet mee en dat is heel oncomfortabel scheren.

Antwoorden (2)

Grote kans dat jouw scheermesje in de douche ligt. Lekker makkelijk, maar helaas zorgt de vochtige omgeving ervoor dat bacteriën floreren. Je kan je mesje na gebruik dus beter op een droge plaats opbergen. Spoel het eerst goed af, dep het dan droog en leg het in je badkamerkastje. Zo gaat je scheermesje veel langer mee en heeft het de minste kans om door bacteriën als nieuwe woonplaats gezien te worden.
Spoel je mesje na elke scheerbeweging
Scheerproducten kunnen de coating van je mesjes aantasten. Spoel daarom na elke scheerbeweging je mesjes schoon. Zo blijven ze scherp en krijg jij mooie gladde benen, zonder bultjes of sneetjes.
Bewaar je scheermesjes op een koele, droge plek
Het ergste wat je kunt doen, is je scheermesje bewaren op een warme vochtige plaats, met de messen naar beneden in een plas water en zeep. Hierdoor gaan ze zéker roesten. Daarnaast verhoog je op die manier het risico op een bacteriële of schimmelinfectie. Dus: spoel je mesje na het scheren goed af, dep het droog en bewaar het op een plek buiten de douche.
Niet zomaar in je toilettas!
Hoe makkelijk het ook lijkt, je scheermesje zo in je toilettas gooien als je op reis gaat, is niet verstandig. Doordat er andere spullen tegenaan wrijven, zal de kwaliteit van de mesjes achteruitgaan. Het best kun je scheermes in een hoesje bewaren.
fremar
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
De naam zegt het al: wegwerp-mesjes.
Die zijn niet bedoeld om lang mee te gaan.
Kwalitaitef zit er weinig verschil tussen de verschillende merken.
Neem dus gewoon de goedkoopste, en doe ze weg zodra ze ook maar een beetje bot worden.
Wat ook lijkt te helpen is je mesje over een oude spijkerbroek paar keer halen.