Mag je met henna in de zorg werken?

Hallo!
Ik loop stage bij een verzorgingshuis. Binnenkort heb ik een Hindoestaanse bruiloft en daar word meestal een paar dagen van te voren henna gezet. Ik vroeg me af of ik met henna op mijn handen wel mag werken aangezien ze erg op hygiëne letten. Misschien een domme vraag maar het is gwn voor de zekerheid

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Ik vroeg me af of ik met henna op mijn handen wel mag werken aangezien ze erg op hygiëne letten"
Dan heeft het verzorgingstehuis vast wel nitril of latex handschoentjes voor je.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je dit beter op je stage kan vragen...

Antwoorden (1)

Dit staat in de richtlijnen:

Eén van de meest voorkomende manieren waarop ziekteverwekkers worden verspreid, is via de handen. Om te voorkomen dat medewerkers ziekteverwekkers verspreiden van de ene cliënt naar de andere cliënt, moeten de handen op de juiste momenten worden schoongemaakt. Dit kan door ze te wassen met water en zeep of ze in te wrijven met een handdesinfecterend middel.

Je handen moeten dus goed schoon te maken zijn. Kunstnagels, nagellak en hand- en polssieraden (zoals een trouwring of horloge) belemmeren een goede handhygiëne.

Een hennaversiering wordt helaas niet vermeld. De vraag is of er bacteriën in die henna zitten en of de verf tijdens jouw werk afgeeft. Als op beide nee kan worden gezegd is er niks aan de hand. Maar is het antwoord op een of beide vragen ja, dan zul je tijdens je werk steriele handschoenen moeten gaan dragen.
Amadea