hoe krijg ik als man met stijl haar krullen is er een gel of olie voor nodig ofso????

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
42.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alle mogelijkheden zijn wel genoemd, ik vraag me af waarom je krullen wilt?
Je haar krullen met een krultang of stijltang is een enorme klus en slecht voor je haar.
Watergolven of wel krulspelden inzetten is ook een lastig klusje (zeker voor mannenhanden), tijdrovend en niet modieus, een methode die vooral door oude dametjes gebruikt wordt.
Permanenten is een regelrechte aanslag op je haar, buiten dat het duur is en om de 6 á 8 weken herhaald moet worden, droogt het je haar enorm uit, wordt het breekbaarder en heb je een grote kans op pluis.
Als je krullen wilt, omdat je kapper nooit iets leuks doet met je haar en je bijvoorbeeld altijd met een bloempotkapsel thuiskomt, ga dan eens naar een andere kapper die jou niet kent, vertel jouw probleem met je haar en vraag wat zij ervan kunnen maken, maar maak wel duidelijk wat je uit wilt stralen, neem eventueel wat plaatjes mee van herenkapsels die je leuk vindt (niet allemaal krullen), zodat het duidelijk is wat je bedoeld.
Verder is het nog de vraag of krullen jou wel staan, ga naar een goede kapper en vraag daar advies.

Antwoorden (3)

Dat gaat op dezelfde manier als bij vrouwen, krultang, krulspelden o.i.d.
6 jaar geleden
Naar de kapper gaan en een permanent laten zetten.
De kapper kan je ook adviseren of je een gel o.i.d. nodig hebt: dat ligt mede aan (de conditie van) je haar en of je krullen ondersteuning nodig hebben.
Haarlak zou bijvoorbeeld ook een mogelijkheid zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Er zijn verschillende soorten permanent, fijn of grof met grote krullen. De kapper weet het allemaal.
Of nog een Watergolf eerst?
Je kunt naar de kapper om krullen er in te laten zetten (een permanent). Als je daarna toch liever kiest voor slag, kun je de krul eruit laten knippen.

Ook kun je zelf je haren krullen, met papillotten, krulspelden, speciale klemmetjes en een krultang. Als u voor een krultang kiest, zorg er dan voor dat de tang van breed (aan het handvat) naar smal (naar het uiteind) gaat, zodat de kans dat u uw hoofdhuid en dergelijke raakt minimaal is. Ik heb hiervan ook een voorbeeld-foto in de bijlage.

Het beste is om eerst naar de kapper te gaan, en om advies te vragen. Elk haar is verschillend.
Gel en olie kan nadat de krullen gezet zijn in het haar aangebracht worden voor wat extra volume. Niet teveel olie, omdat dan de krullen uitzakken en uw haar er sneller futloos en luchtig uit gaat zien.
Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je daarna toch liever kiest voor slag, kun je de krul eruit laten knippen. Een permanent wordt tot ongeveer een halve centimeter van de hoofdhuid gezet, als je de krul eruit laat knippen moet je je haar dus millimeteren. Maar ook als je dat zou doen krijg je geen slag, dan komt gewoon het steile haar weer terug. Van teveel gel of olie gaat je haar er niet luchtig uitzien, het haar wordt er zwaar en vettig van, waardoor er slierten ontstaan en het volume verdwijnt, ongeveer zoals je haar eruit ziet als je in een flinke regenbui gelopen hebt, maar dan zonder op te drogen.