Hoe kan je douchen als je ongesteld bent maar geen tampon of iets hebt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Douchen zelf kan prima, je kunt lekker schoonspoelen daar. Daarna met donkere handdoek snel rond kruis drogen en onderbroek met maandverband weer aan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Valt dat niet onder 'een tampon of iets'?

Antwoorden (2)

Gewoon lekker onder de douche stappen en je niks aantrekken van je ogesteldheid. Mocht je gezamenljk douchen op de sportclub bedoelen; bloed verdunt heel snel onder de douche en het zal niet echt opvallen dat je ongesteld bent.en ook al zou het opvallen, het is gewoon iets natuurlijks en vrouwelijks.
6 jaar geleden
Het douchen op zich is geen probleem: het bloed spoelt samen met het water weg en in verhouding verlies je zo weinig bloed dat de douche meteen schoongespoeld wordt.

Bij het aankleden kan het wat lastiger zijn. Je kunt eventueel een stukje dubbelgevouwen toiletpapier of gewoon een washandje tussen je schaamlippen klemmen (blijft beter vastzitten dan je misschien denkt) terwijl je je afdroogt en aankleedt. Zodra je je broek aan hebt doe je er een schoon maandverbandje in en kun je het papiertje weggooien of de washand uitspoelen met koud (belangrijk!) water voordat je hem in de was doet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+volledig antwoord
Probleem opgelost na het douchen, is wel erg belangrijk,