Kan je donkerblond een beetje oplichten?

Ik heb afgelopen zomer mijn haren blond geverfd. Het is toen ontkleurd. Het is nu redelijk uitgegroeid maar ik wil graag weer iets lichter haar. Alleen ben ik bang dat als ik het weer laat ontkleuren of highlights ga laten zetten, ik m'n haar compleet verpest. Daarom wil ik graag weten of ik mijn donkerblonde haar iets kan laten oplichten zonder het te hoeven ontkleuren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen dat je er citroensap in kunt smeren (goed verdelen!) en dan in de zon kunt gaan liggen. Het is natuurlijk geen bleek maar zou wel een verlichtend effect hebben.

Antwoorden (2)

Het gedeelte ( de uitgroei ) wat nu is uitgegroeid kan je tot 3 tinten minimaal lichter kleuren. Bij lichter kleuren komt warmte ( qua kleur vrij ) dus gebruik matte natuurtinten .( Niet gekleurd haar kan je lichter kleuren . ) Vraag een kapper wat de mogelijkheden en de kosten zijn succes .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Donkerblond haar kun je oplichten, echter zal je dan in meer of mindere mate moeten ontkleuren, wat inderdaad schade aan je haar veroorzaakt.
Als je dit door de kapper laat doen, zal het haar minder beschadigen, dan dat je het zelf doet met een pakje uit de drogisterij, dit omdat de kapper minder agressieve ontkleuringsproducten gebruikt.
Het minste schade aan je haar krijg je als je alleen de uitgroei laat ontkleuren, dat haar is nog nooit ontkleurd. Als dat geen optie is, zijn highlights een goede tweede keus, omdat je hierbij alleen een aantal strengen ontkleurt.
Ik adviseer je naar de kapper te gaan en haar/hem advies te vragen, goed advies kun je alleen geven als je het haar ziet en voelt. Vraag dan ook gelijk advies over de verzorging na het ontkleuren/kleuren.
Mocht je ervoor kiezen je haar niet te laten ontkleuren, probeer dan maximaal te profiteren van de zonnige dagen, uiteraard met een zonbescherming, de zon licht je haar ook wat op.