Kan ik dmv iets (geen plakband) mijn voorhoofd straktrekken voor het slapen gaan?

Geen plakbad, want dat is niet sterk genoeg en het moet mijn huid niet beschadigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
plakband*

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Beter dan je hoofdhuid voor het naar bed gaan 's nachts!?! samen te plakken, is het om overdag hiermee iets te doen.

['s nachts is je hele lichaam bezig met herstellen, als je dus huid van je voorhoofd wilt vastplakken!? dan is dit zeker geen goed idee.]

Je voorhoofd strak(ker) krijgen is mogelijk door oefening. Jawel! ook hier met je gezicht.

Is je doel om de rimpels tegen te gaan, misschien zelfs te bestrijden, dan zou je dagelijkse oefeningen kunnen doen. Wij noemden dit voordat het bekend was 'gekke bekken trekken'; voor de spieren is het een kwestie van herhaling, strakker worden.

"Gezichtsyoga
De achterliggende theorie stelt dat de huid strakker wordt wanneer de gezicht spieren getraind worden aan de hand van specifieke bewegingen. Dit zou de productie van collageen stimuleren, de proteïne die je huid elastisch en jeugdig houdt. Hoewel je vingers bij gezicht yoga dienst doen als gewichtjes bij een work out, moet je alle bewegingen voorzichtig toepassen, zeker op de gevoelige huid rond de ogen. 'Bijna alle 57 spieren in het gezicht en de nek zijn klein en hoeven niet te hard te knokken om resultaten te verkrijgen', Klinkt het." (bron)

Voor de slapen en het voorhoofd

Voorhoofd: voel je spieren met aanspannen en weer ontspannen. Leg je vingertoppen op je haargrens, maak 30 sec. met kleine draaiende bewegingen tegen je hoofdhuid aan, herhaal na kleine pauze 60 sec. (Ogen sluiten mag) Dit haalt de spanning uit je voorhoofd en gaat rimpels èn hoofdpijn tegen.

http://www.ad.nl/gezond/gekke-bekken-trekken-tegen-rimpels-met-gezichtsyoga~af78d54c/

https://www.leontien.nl/artikel/1716/leontiennl/beauty_en_uiterlijk/strak_zonder_botox.aspx

Toegevoegd na 11 minuten:
’s Nachts gebeurt het!
De processen die zich overdag in je huid afspelen, gaan ’s nachts nóg sneller werken.
En dat betekent dat jouw huid zich vooral ’s nachts hersteld, vernieuwd en ontspant. Een schoonheidsslaapje is dus verre van een fabeltje: doe er je voordeel mee!

Wat doet je huid ’s nachts?
Overdag heeft je huid het zwaar, maar ’s nachts (zo tussen 12 en 4) heeft het alle tijd om zich te herstellen. ’s Nachts scheidt je huid de afvalstoffen die overdag zijn binnengedrongen uit, cellen vernieuwen zich en de stofwisseling is zo’n 8 keer actiever dan overdag. Omdat ’s nachts het grote werk gebeurt, is het belangrijk om je huid optimaal te laten profiteren van je slaap.
http://www.libelle.nl/mensen/actueel/nieuws/s-nachts-gebeurt-het

Toegevoegd na 15 minuten:
- 2 - ANTWOORD : zie reacties!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antwoord
Het is zeker geen goed idee om je tere huid vast te plakken met wat dan ook 's nachts!
Daarmee bereik je niet je doel, wel de kans op het beschadigen van , in dit geval , je hoofdhuid. Veel beter is het aanleren van eenvoudige oefeningen (bron) en die voor het slapen gaan toe te passen.
Niet bekend is of het voor iedereen werkt, wij hebben verschillende soorten huid. Doe je best en probeer #het gekke bekken trekken overdag en #voor het slapen gaan de oefeningen.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, om jou huid conditie te verbeteren zijn met een paar simpele stappen al snel gehaald. 1 drink genoeg water maar niet te veel.
2 reinig jou huid voor het slapen gaan, wanneer de huid niet gereinigd word voor de nacht dan verouderd jou huid 7 x sneller.
3 hydrateer jou huid. Gebruik een hydra lijk voor dag de huid te beschermen en in de nacht voor herstel.
4 exfolieer 1 x per week de huid dit zorgt dat de huid zich gaat herstellen en zullen fijne lijntjes zichtbaar verminderen
5 skinsin nr 1 de zon !
6 te sterke spieren in het gezicht kunnen lijnen veroorzaken Botox werkt hier goed tegen.
7 bindweefselmassage zorg voor een goede doorbloeding.
8 niet roken!