Mag je oorbellen dragen in de horeca?

Ik zit nu in mijn examenjaar en wil volgend schooljaar een opleiding tot horeca manager/ondernemer doen.
Nu is het zo dat ik twee oorbellen heb in mijn oorlellen (2 links, 2 rechts). Ik wil graag nog een derde gaatje en een tragus piercing nemen.
Mijn vraag is nu: mag je in de horeca een derde gaatje dragen, en een tragus piercing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je later in het door jou beoogde beroep vooruit wilt komen ga je natuurlijk geen piercings of tatoeages nemen. Dat staat gewoon niet chique.

Antwoorden (1)

Er zijn voor het dragen van oorbellen in de horeca geen algemene regels of wetten, al kan je wel stellen dat algemene regels over veiligheid en hygiëne (vanzelfsprekend) ook gelden voor het dragen van oorbellen.

Of je oorbellen en de traguspiercing worden gewaardeerd en/of geaccepteerd door je (toekomstige) werkgever(s) is afhankelijk van die werkgever(s). Waarschijnlijk zal een exclusief hotel of exclusief restaurant je niet willen aannemen omdat men zal verwachten dat de clientèle van zo’n hotel of restaurant die lichaamsversieringen niet zal waarderen. "De horeca" omvat echter veel meer bedrijven dan alleen dure hotels en restaurants.

Je beperkt dus het aantal mogelijke werkgevers door je keuze, maar er blijven er waarschijnlijk nog genoeg over.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Daarnaast is het wellicht handig om even navraag te doen bij de school zelf. Het is geen koks/serveeropleiding die de vrager voor ogen heeft, maar daar kan men geloof ik ook al enorm moeilijk doen over piercings.