Is het redelijk dat de kapper mij weer laat betalen?

Ik ben drie dagen geleden naar de kapper geweest om mijn haar te laten knippen en kleuren. Mijn haar is van zichzelf lichtbruin en ik wilde het een mooie zachte natuurlijk blonde kleur, een aardig stuk lichter dus. De kapster wist wel hoe dit aan te pakken dus mijn haar werd gekleurd. Toen ze de verf uitspoelde was het knalgeel/oranje. Ze zei zelf al dat het niet was zoals bedoeld en ze deed er nog een spoeling over. Dit hielp ook niet echt maar er was geen tijd meer om het nog eens te verven dus we hebben een nieuwe afspraak gemaakt om het opnieuw te verven. Nog lichter wordt het en dan nog een spoeling om het geel eruit te halen. Het wordt opgelost zei ze.

Omdat ik graag wilde weten waar ik aan toe was heb ik haar de volgende dag een bericht gestuurd en gevraagd hoeveel dat me zou gaan kosten. Ze zei dat ik het blonderen niet hoef te betalen maar wel de spoeling die er daarna overheen gaat. Dus het heeft me afgelopen week al 60 euro gekost en dan moet ik dus weer 30 euro betalen.
Dit heb ik ooit eerder betaald toen ik het zo licht liet verven maar eigenlijk wilde ik het nu niet meer zo licht. Nu moet het wel omdat geel er anders niet uitgaat. De andere optie is weer donker maar dan had ik het net zo goed niet kunnen laten verven.

Maar ik heb helemaal geen zin om weer te moeten betalen. Ik loop al vier dagen voor paal met deze lelijke mosterdkleur en dan kost het me nog extra ook. Dit zou zij toch kosteloos moeten oplossen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Lijkt me niet, dit is hun fout en moeten zij verbeteren, daar hoef jij niet extra voor te betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lichter kleuren kan alleen op een NIET gekleurde ondergrond . Op natuurhaar max zo 3 a 4 tinten dan wordt het wel een warme kleur ( goud of rode gloed) wil je nog lichter moet er geblondeerd worden en daarna weer inkleuren . Ik schat in dat de kapster jou geblondeerd heeft / en dat het proces veel langer duurde omdat er nog kleur in zat \ ja nu moet het nog ingekleurd worden . Is er geen prijs afspraak gemaakt ? Ja blonderen enz daar is 60€ een normale prijs voor . Nu 30 € ja 15 € voor de inkoop van het product en 15€ voor het kopje koffie en al het werk . Lijkt mij ook redelijk . Tel je knopen ! Niks doen is niks . Zelf doen kost je op je minst 2 pakjes kleur( ook. Zo 20€ ) en een hoop gezeur .advies maak volgende x een goede prijs afspraak . En begin zo'n behandeling niet om 3 uur in de middag . Goed en veilig blonderen heeft z'n tijd nodig .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit soort dingen moet de kapster toch weten? Zij is de expert. Ik vind het vreemd dat ik dit soort dingen zou moeten gaan bedenken terwijl ik er zelf weinig verstand van heb, ik ben immers geen kapper. Iig bedankt voor de moeite van het antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn advies zoek een goede kapper vraag advies evt bij 2. Neem niet de goedkoopste maar met een eerlijke goede prijs afspraak. Ja het veel bedrijven kappers winkels zonder gediplomeerd allround personeel . De vestiging's wet stelt geen eisen Aan kappers tegenwoordig . Dus qua kennis , veiligheid , Hygiëne moet goed opletten .