Waarom zijn de Gilette scheermesjes voor dames nooit in de aanbieding?

Het valt mij op dat als ik voor mijn man scheermesjes ga halen (Gilette mach 3) dat deze regelmatig wel ergens in de aanbieding zijn.

Maar die voor de dames nooit! Behalve de wegwerp (snij-alles-open) mesjes dan. Of die waarbij de houder zit) de losse navulmesjes niet.

Waarom is dat?

En wat is het verschil tussen heren en dames scheermesjes (behalve dat het dames mesje een groter stuk plastic om het mes heeft zitten)?

Anders stap ik wel over op heren mesjes.

Antwoorden (1)

Ik zou niet kunnen garanderen dat de damesversie NOOIT in de aanbieding is, maar er is WEL een marketing -technisch aspect aan :

Scheermesjes voor mannen zijn een noodzakelijk product voor de dagelijkse verzorging, voor vrouwen zijn scheermesjes een niet-noodzakelijk luxe-product danwel een product voor periodieke verzorging. Daar kunnen mannen met een baard en vrouwen met haar-angst het mee oneens zijn, en dat mag, maar de verkoopcijfers weerspiegelen dat type gebruik.

Dingen die je heel vaak (dagelijks) echt nodig hebt / niet buiten kunt, zijn zeer regelmatig in de aanbieding, in de regel om gebruikers over te halen dat merk te gebruiken. En je blijft toch wel kopen, want het blijft nodig. Dingen die je niet dagelijks gebruikt zijn gewoon minder interessant om in de aanbieding te gooien, dus je moet er net al toevallig tegenaan lopen als dat een keer het geval is.

Zo zijn bijvoorbeeld, eveneens in het verzorgingsschap, incontinentieverbanden nooit in de aanbieding, en maandverband regelmatig, en in de tandpasta veel vaker in de reclame dan de overige poetsbenodigdheden (draad, tandenstokers, ragers etc). Als je er op let, zul je zien dat producten vaker in de aanbieding zijn naarmate je ze meer (vrijwel) dagelijks nodig hebt. Zeker wanneer het producten van de zelfde fabrikant betreft.

Wat dat betreft zou je natuurlijk ook gewoon kunnen overwegen de mannen-mesjes te kopen als ze in de aanbieding zijn ; het verschil tussen die twee is namelijk nihil . Een scheermes is een scheermes, hoeveel bla bla je er ook omheen vertelt ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ lijkt mij ook inderdaad
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nooit bij stilgestaan, maar nu je het zegt.. +
TurfGraver
7 jaar geleden
Dus.., over naar de mannen scheermesjes. :)
http://www.scheertips.com/scheermesjes-mannen-als-vrouw-gebruiken/
HeerVoldemort
7 jaar geleden
:-O Nou ja! Ik had deze vraag eerder moeten stellen. Kijk net in de folder van de Etos...zijn ze in de aanbieding. Tot €20,- korting op alle navulmesjes...kan van alles betekenen natuurlijk. Want je kan ze zowel online als in de folder niet bekijken en geen prijs zien.