Kan je rood haar makkelijk zwart verven?

Hoi, ik wil Mn haar graag SEMI PERMANTENT ZWART verven, hebben jullie tips?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb van nature rood haar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Als je gewoon pik zwart wilt, pakje kopen van een goed merk L'Oréal ofzo en zelf doen. Ja dit hecht gewoon op rood haar.

Kapper is naar mijn mening veel te duur. En ze zeggen toch allemaal dat het niet mooi staat. Omdat pik zwart geen bestaande kleur is in haar. Dan krijg je een hele donkerbruin tint aangesmeerd.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erg bedankt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van mij geen min, als je dit echt wil moet je het vooral doen, maar hou er rekening mee dat het je zeer waarschijnlijk niet staat (bovendien zijn de meeste thuiskleuringen niet geschikt om een lichte tint zwart te verven en is er een kleuropbouw nodig, wat dus ook 2 of 3 verpakkingen kost). Probeer eerst eens zwarte pruik, zodat je weet wat zwart haar doet met je uiterlijk.
Heer Voldemort, een kapper is net als iedere andere specialist inderdaad niet goedkoop, maar levert wel kwaliteit en geeft eerlijk advies. Een kapper staat inderdaad niet altijd te springen om iemand die lichter haar heeft zwart te verven, niet omdat het een onnatuurlijke is (er zijn mensen die er geweldig uitzien met zwart, roze, blauw of groen haar), maar omdat het gewoonweg niet bij de persoon past. Als een kapper iemands haar zwart zou verven, terwijl hij/zij weet dat het resultaat vreselijk wordt, hangt daar wel zijn/haar naam aan, wat slechte reclame is voor zijn/haar zaak, juist daarom weigeren de goede kappers dit te doen. In dit geval, als het echt om rood/rossig haar gaat, zou ik niet verder gaan dan donkerblond. Persoonlijk vind ik zelfs dit zonde, omdat ik geen kleur zo mooi vindt als natuurlijk rossig haar. Denk er dus goed over na voordat je deze stap zet.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb mijn haar in alle kleuren gehad. Van nature ben ik donker blond. Ik heb het zelf ook pik zwart geverfd met een pakje van de drogist. Ging gewoon in 1x goed. De 1 vond het mooi de ander niet. Ik zelf wel. De kleur zat er goed op, maar mensen vonden mij te bleek voor die kleur. Terwijl anderen zeiden "dat is wel echt een kleur voor jou, ja je bent bleek, maar het past bij je" Ik heb het de afgelopen 3 jaar wit/blond gehad. En nu heb ik 2 kleuren rood. Koper en fel rood. Doe ik allemaal zelf. Anders ben ik elke 6 weken tussen de €35 en €50 kwijt (zonder knippen) nu koop ik de pakjes verf in de aanbieding (2 voor 1) en ben ik met €15 klaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Donkerblond is donkerder dan de kleur waar het hier waarschijnlijk om gaat, fridadeliefste ligt vermoedelijk hooguit 1 á 2 tinten van zeer licht blond af, terwijl jij met donkerblond, 1 tint van lichtbruin afligt. Dat maakt een groot verschil in de mogelijkheden en resultaat, maar ook in wat je met kleur kunt doen om het mooi te laten zijn.