Hoe lang duurt het voordat dreads er toonbaar uitzien?

Meestal staan ze na het zetten alle kanten op. Wanneer hangen ze naar beneden? (Zie foto's) En kun je hier een handje bij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niets over de verzorging van dreads, het lijkt me verstandig advies te vragen bij een kapper die hier ervaring mee heeft, bijvoorbeeld bij een black hair kapsalon.

Het beste antwoord

Hoi! Wanneer dreads gaan hangen hangt af van de hoeveelheid of dikte en lengte van je haar. Hoe zwaarder je dreads namelijk zijn, hoe eerder ze gaan hangen. In de praktijk betekent dit dat het bij dun/weinig haar tot boven de schouders een week kan duren en bij dik/veel haar tot halverwege de rug of langer, je dreads direct hangen.

De dikte van je dreads of de hoeveelheid hiervan spelen hierbij geen rol.

Door dreads nat te maken of een muts/pet op te zetten of sjaal om te binden gaan ze sneller hangen.

Groetjes, Meghan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super, bedankt! En mag ik vragen, heb je zelf ook dreadlocks?