Worden donshaartjes in de hals lichter door de zon?

En geldt dat ook voor de zonnebank?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Wel als dat blond haar is. Maar donker haar kan je alleen met behulp van zonlicht lichter van kleur laten worden door er eerst citroensap of waterstofperoxide op te smeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Blonde wel. En je kunt ze ook nog helpen met wat citroensap of waterstofperoxide ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Blijven ze dan permanent blond of keren ze weer terug naar de natuurlijke kleur?
Amadea
7 jaar geleden
's Winters wordt door de zon gebleekt blond haar vanzelf weer donkerder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt, je haar, dus ook de donshaartjes worden lichter onder invloed van de zon, maar niet donkerder als het weer winter wordt. Dat ze weer donkerder worden komt omdat je eens in de zoveel tijd nieuwe haartjes krijgt en de oude dan uitvallen.
Als ze lichter worden door zonlicht, dan wil dat niet zeggen dat ze minder opvallen, je huid wordt bruiner terwijl de haartjes lichter worden, juist door dat kleurverschil zie je de haartjes bij directe verlichting dan beter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus bruine haartjes kunnen ook lichter worden?

Antwoorden (1)

Haar wordt in het algemeen lichter door de zon, het verbleekt als het ware een beetje. Ook onder de zonnebank zullen haartjes lichter worden.