Wanneer mag je een moedervlek laten verwijderen?

Ik heb al mijn hele leven een moedervlek midden op mijn wang zitten van ongeveer 0,8 cm. Ik stoor mezelf hier echt aan en ik heb zojuist een afspraak gemaakt hij de huisarts. Hij gaat hiernaar kijken en waarschijnlijk verwijst hij me door naar een dermatoloog ofzo.
Mijn vragen zijn dus;
Wordt dit vergoed bij de dermatoloog? Aangezien het niet kwaadaardig is.
En wordt ik uberhaubt wel doorgestuurd?

Groetjes!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ik zou ernaar informeren bij de huisarts

Toegevoegd na 46 seconden:
Overigens kan je ook gewoon een moedervlek laten wegsnijden bij de huisarts

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens kan je ook gewoon een moedervlek laten wegsnijden bij de huisarts
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een verwijzing door de huisarts naar een dermatoloog wordt altijd vergoed. Daar is de huisarts ook voor, deze beslist ja of nee, anders ging iedereen 'zonder reden' misschien naar een specialist.

De behandeling als de dermatoloog beslist dat het verwijderd moet worden, zal ook vergoed worden.

Of er iets of niets aan mankeert (goed - of kwaadaardig) is de reden dat het wel of niet verwijderd wordt op kosten van de verzekering.
Als het niet kwaadaardig is zal het alleen op eigen kosten verwijderd kunnen worden en ga dan maar sparen.

Vroeger was een vrouw heel blij met zo'n vlekje (op de wang vlakbij de mond, of op de kin, tegenwoordig zijn er zelfs bekende mensen (Madonna bijv.) die het laten aanbrengen/tekenen op de huid. (zie 3e link) .

@tache de beauté : schoonheidsvlekje (toon de herkomst via de etymologiebank)
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/tachedebeaute

@NederlandsEngels schoonheidsvlekje [o] (het ~),
tache de beauté {zn.} ~ beauty spot
http://www.vertalen.nu/vertaal/nl/en/tache+de+beaut%C3%A9

@https://nl.wikipedia.org/wiki/Schoonheidsvlek