Zijn er natuurlijke middelen om droog haar te behandelen?

Hallo,

Zijn er natuurlijke middelen die ik (man, krullend kort haar) goed kan gebruiken om droog haar tegen te gaan?

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

De beste haarmaskers voor droog haar
Olijfolie-eimasker
Klop een ei los in een kleine kom en voeg een eetlepel olijfolie en twee eetlepels mayonaise toe. Breng deze mix gelijkmatig aan op het haar, dek het af en laat het inwerken gedurende minimaal vijftien minuten en maximaal een half uur. Spoel je haar vervolgens grondig uit en was het met een natuurlijke shampoo.
Avocadomasker
Schil de avocado en vermeng de pulp in een kom met een eetlepel olijfolie en een eierdooier. Mix dit mengsel goed tot een gladde crèmeachtige substantie. Je kan hiervoor ook een mixer gebruiken. Breng het masker gelijkmatig aan op het haar en besteed extra aandacht aan de haarpunten. Vervolgens goed uitspoelen met water en wassen met shampoo.
Honing-banaanmasker
Voor dit heel makkelijk te maken recept heb je zonder twijfel reeds de ingrediënten in huis. Pureer de banaan en vermeng het met drie eetlepels honing. Voeg eventueel enkele druppels amandelolie toe en laat dit masker inwerken gedurende dertig minuten. Spoel overvloedig uit en was je haar zoals normaal. Wist je ook dat het gebruik van een haardroger wordt afgeraden bij de behandeling van droog haar?

Voor meer zie bron
fremar
8 jaar geleden
Geen zeep of shampoo meer gebruiken, maar alleen water. En ook niet dagelijks wassen, maar bijvoorbeeld om de paar dagen. Zeep, shampoo, en eigenlijk alles wat de cosmetische industrie produceert is onnodig en verstoort het natuurlijk evenwicht van mens en natuur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je alleen met water wast kan je het wél beter iedere dag doen.
Gebruik minder shampoo en het liefst een natuurlijke. Oliën werken goed om het haar te hydrateren. Het haar word daar alleen wel vet van als je het niet goed uitspoelt. Castor olie werkt goed: het bevordert de haargroei en werkt herstellend, ook wel wonderboom olie.