Hoe houd ik mijn wimpers gekruld?

Voor ik mascara opdoe krul ik vaak mijn wimpers. Vervolgens breng ik een laag waterproof mascara aan. Waterproof mascara is echter lastig eraf te halen dus breng ik op droge dagen liever gewone mascara aan. Wanneer ik mijn wimpers krul en gewone mascara aanbreng zakken ze altijd weer in en heeft het krullen geen nut, hoe kan ik mijn wimpers gekruld houden met gewone mascara? De gewone mascara's zijn trouwens wel van goede merken. En is er nog een goede manier om waterproof mascara eraf te halen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Als je na het aanbrengen van je mascara 1 vinger onder je wimpers legt en ze daarmee omhoog duwt, moet het lukken ze omhoog in de krul te krijgen.
Waterproof mascara verwijder je met een speciale oogmake-up voor waterproof make-up, breng dat aan op een vochtig wattenschijfje en leg dat op je gesloten ogen, laat even liggen, zodat de reiniging opgenomen kan worden door de mascara en ga vervolgens met het watje van boven naar beneden, terwijl je lichte druk zet. Herhaal dit tot de mascara niet meer afgeeft.

Toegevoegd na 26 minuten:
De wimpers omhoog brengen kan alleen als de mascara net aangebracht is en nog niet opgedroogd.
De wimpers onder je oog reinig je op deze manier in 1 handeling mee, de mascara die tussen en onder de wimper onder je oog is achtergebleven, verwijder je met een vochtig wattenstaafje dat in de reiniging is gedrenkt, of waar een druppel reiniging op gedruppeld is. Ga met het wattenstaafje van kant van het oog aan de neuszijde, richting het oor. Ga voorzichtig te werk, zodat het wattenstaafje niet over de wimpers gaat, maar alleen er onderdoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, bedankt!
Ik had hier ook altijd last van, totdat ik een handig trucje ontdekte.
Een wimperkruller is van metaal, dat snel geleid dus het is altijd koud. Net als met een haarkrultang of stijltang heb je warmte nodig om iets zo te laten blijven zitten.

Tegenwoordig warm ik dus eerst mijn wimperkruller op, dit kan me een föhn, onder de warme kraan of stop hem gewoon even in je beha. Als hij warm genoeg is (kijk uit met de föhn dat het niet heet wordt) dan krul je je wimpers, houdt het ongeveer 6 seconden lang vast en doe daarna gelijk je mascara op. Op deze manier blijven mijn wimpers een stuk langer gekruld!