Het eerste nummer van de code staat voor de volgende kleuren:
1. Zwart
2. Bruinzwart
3. Donkerbruin
4. Middelbruin
5. Lichtbruin
6. Donkerblond
7. Middelblond
8. Lichtblond
9. Zeer lichtblond
10. Extra lichtblond

Het tweede deel van de kleurcode geeft de nuance van de kleur aan:
1. As
2. Parelmoer
3. Goud
4. Koper
5. Mahonie
6. Rood
7. Caramel
8. Hazelnoot
9. Brons
10. Natuurlijk

Van Garnier Olia wordt de haarverf met het nummer 7.9 Licht Brons genoemd. Zie hier welke middelblonde tint dat is: http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/haarkleur/beauty/garnier/olia/~/media/Garnier/ExternalResources/local/nl-nl/haircolor-nl/olia-nl/brand-page-custom/img/meches/blond/79.jpg
Amadea
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Het derde cijfer betreft de toegevoegde nuance. Het gaat dan om dezelfde betekenis als de tweede reeks. Dus 6.53 is mahonie donkerblond met een gouden gloed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan weer plussen ontdek ik net, leuk dat dit kan bij dit antwoord, het antwoord klopt en is goed uitgelegd. Wel kunnen de kleurnummers per merk afwijken. Deze door Amadea genoemde rij kleurnummers zijn de juiste, de standaard kleurnummers. Dikke plus dus.