Wanneer zijn de haarspeldjes uitgevonden?

Ik vind ze heel handig. Niet alleen houden ze mijn haar uit mijn gezicht maar ook steek ik ze tussen te vast aangetrokken knopen in bijvoorbeeld schoenveters. Maar sinds wanneer beschikken we over die dingen?

8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

In 1917, door Sol Smolen, en hij noemde ze Bobby pins. Smolen had een bedrijfje in New York, Solite.
En in 1940 vond Nat L. Solomon van Englewood in New Jersey de haarspeld met rubber uiteinde uit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit betreft de haarspeldvorm zoals we die heden ten dage nog kennen. Maar er was in 1899 in Parijs door Luis Marcus al een voorloper ervan uitgevonden.
Amadea