Hoe krijg ik de bovenkant van mijn haar wat blonder/lichter?

Me haar is van nature bruin en als het ware bovenop lichtbruin maar hoe krijg ik zelf alleen de bovenkant wat lichter/blonder? (niet permanent)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Blonder kan alleen permanent, of tot de volgende knipbeurt waarbij je het weg laat knippen. Je moet kleur uit je haar halen, wat je eruit haalt komt niet vanzelf terug.
Je haar iets oplichten doe je met ontkleuringen/blonderingen. 1 of 2 tinten is vaak genoeg om duidelijk resultaat te zien. Bij de drogisterij zijn verschillende producten te koop waar je dit mee kan doen:
blondeerpakket 2-4 of 4-6 tinten lichter, hoe langer je het product in laat trekken, hoe lichter je wordt,
Spray blond, makkelijk in gebruik, na het opbrengen even met de föhn of de zon erop en je wordt vanzelf lichter, het nadeel hiervan is dat het ontkleuren doorgaat, ook als je niet föhnt.
Oplichtende versteviging, dit licht je haar ongeveer 1 á 2 tinten per keer op.
Of oplichtende shampoo, deze geeft het minste effect, is eigenlijk meer bedoeld om blond haar op te frissen.
Zelf je haar blonder maken is niet eenvoudig, er kan veel fout gaan:
Je haar krijgt een rode/oranje gloed,
je haar krijgt een gele gloed,
je haar wordt droog,
het haar is niet egaal ontkleurd,
je haar breekt af.
Daarom is het verstandiger, wil je toch de
ontkleuring doorzetten, niet je hele haar te (laten) ontkleuren, maar alleen een aantal plukjes, doordat je dan aan een deel van je haar geen schade toebrengt, houd je haar een gezondere uitstraling.
En toch krijg je op deze manier een blonder effect.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je de hele bovenkant wil ontkleuren, breng je met een speciale verfkwast de ontkleuring aan plukje voor plukje, of met spray blond, spray je het erop.
Als je alleen wat plukjes wil ontkleuren, dan breng je wat ontkleuring op plukjes die ongeveer een halve centimeter breed zijn en dun opgepakt.
Wat je ook kunt doen als je stekels hebt, is de blondering alleen op de punten van je haar aan (laten) brengen, zodat de onderkant in goede conditie blijft. Denk er dus goed over na wat je wil en of je het echt zelf wil gaan doen.
Als je het zelf wil doen, kijk dan of er een kapperswinkel in de buurt zit, deze geven goede adviezen, hebben alle materialen en kleurkennis, deze dingen ontbreken vaak bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Laat de kapper dat doen . Wil je het zelf doen kans op geel rood . Maar ga in de zon met limoen sap . Kamille oplichtende shampoo , pakje blond met grote risico's te koop bij de drogist , blond spray de risico's zijn of te veel of teweinig blond met geel oranje als mogelijk resultaat