Is er een manier om zelf je haar veilig recht te kunnen knippen bij jezelf?

Ik heb op youtube etc. gekeken maar de resultaten zijn erg slecht. Ik wil geen hip kapsel maar bestaand model goed kunnen bijpunten. Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kam pakken i.c.m. schaar/tondeuse
Amadea
8 jaar geleden
De bloempotmethode.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
die is juist ROND
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, knippen is een vak, dat kun je niet zonder les, of hulp van de kapper. Er bestaan wel plekken waar deze cursussen aan particulieren aangeboden worden.
Maar dan nog, bij jezelf blijft moeilijk, je komt in de problemen bij de zij- en achterkant van je hoofd.
Voorbeeld van zo'n cursus: http://www.knippenleerjezo.nl/
Amadea
8 jaar geleden
Maar de onderkanten worden precies recht, @freekfluweel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik knip altijd mijn eigen haar, maar dat kan ook alleen maar omdat het niet helemaal rechts is maar een beetje krult / slag heeft. Dan valt een heel klein beetje onregelmatigheid niet op. Gewoon haar nat maken, scheiding, naar twee kanten kammen, punten gelijk afknippen, haar doorborstelen, uitstekende puntjes wegknippen, klaar. Eén minuut. Maar als je kaarsrecht haar hebt : niet aan beginnen en de kapper laten doen.

Antwoorden (1)

Haar eerst nat maken, daarna "handdoekdroog" maken en met een kappersschaar [dus niet een gewone "huishoudschaar"] knippen. Vergeet niet iedere keer te kammen om te kijken of je "recht" gaat en maak niet de beginnersfout om grote plukken in één keer te knippen! Als je dan scheef zit, is het moeilijk te corrigeren.

[Kappersschaar is niet zo duur, wel de investering waard.]

Afhankelijk van wat je wilt is het te doen, vele moeders van jonge kinderen knippen deze zelf. Ik had trouwens een vriendin die het ook altijd zelf "bijpuntte" [stukje eraf knipte].

Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuk, maar niet meer als het kapsel klaar is, dit is een voorbeeld van: Hoe knip in model bloempot. Als je het zo knipt, wordt het haar veel te zwaar en massief. Trouwens hoe knip je met deze methode bij jezelf de zij- en achterkant recht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is een beetje afhankelijk van je haar [hoeveelheid]. Vriendin van me heeft heel dun en weinig haar, daar is het totaal geen probleem, niet moeilijk, zo klaar!
Heb je een flinke bos [dik en veel] wordt het wellicht een ander verhaal, moeten niet vergeten dat het toch een vak is : kapper... Je zult eens in de zoveel tijd naar de kapper moeten om er "model" in te laten knippen. Doe je dat één keer per jaar, scheelt het toch nog een kapitaal voor die andere knipbeurten [iedere 6 weken gaat de gemiddelde vrouw naar de kapper?] . ;-))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je antwoord klopt bij fijn, stijl haar.