hoe kan ik het beste mijn baard ontkleuren / blonderen?

Ik wil voor mijn festival vakantie mijn baard paars maken, nu moet ik hem voor het beste effect eerst ontkleuren / blonderen. kan ik gewoon de pakjes bij de etos vandaan gebruiken ? Heeft iemand hier ervaring mee ? ik heb ongeveer een baard van 5/6 cm lang.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Dit kan wel, maar hou er wel rekening mee dat de gezichtshuid gevoeliger reageert op de ontkleuring dan de hoofdhuid, een irritatie is dus niet uitgesloten. Als je toch besluit dit zelf te doen en niet over te laten aan een specialist, dan is het verstandig om het baardhaar een centimeter vanaf de gezichtshuid te ontkleuren en het middel niet tegen de huid te smeren. Borstel of kam eerst de baardharen glad en klitvrij en smeer de gezichtshuid in de omgeving van de baard in met een vette creme (vaseline),, pak dan de onderste pluk van de baard op, zet de bovenste plukken even vast met elastiekjes of klemmen en kwast deze pluk royaal in met het ontkleuringsproduct. Pak vervolgens de naastgelegen plukken en werk zo verder de onderste laag af. Begin vervolgens aan de volgende lagen. Controleer regelmatig op een klein plukje, hoever het haar ontkleurd is, als het nog niet licht genoeg is, breng je daar opnieuw het product aan. Na het ontkleuren spoel je je baard grondig uit en kun je de kleur aanbrengen. Hou je exact aan de gebruiksaanwijzingen en ga zorgvuldig te werk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wikkel tijdens het inwerken van het thuisproduct, NOOIT het haar in aluminiumfolie, omdat dat de ontwikkeling van het product geen goed doet. Tenzij anders aangegeven op de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een donkere baard hebt (donkerblond of donkerder), kies dan een product dat 12% waterstofperoxide bevat, bij een lichtere baard kun je het meestal wel af met 6%. De meeste ontkleurders in de drogisterij hebben een lage dosering waterstofperoxide (6%), daarom kun je je product bij een donkere baard, beter kopen bij een kapperswinkel, die in iedere grotere stad te vinden is.
Succes.

Andere antwoorden (1)

Als je veel pigment hebt, en veel testosteron dan zou ik het aan een specialist over laten. Omdat die standaard pakjes daar niet sterk genoeg voor zijn. Ik spreek uit ervaring.
Dan loop je ook nog eens extra het risico dat je behoorlijke huid irritaties kunt krijgen door het "extra" sterke zuur wat je nodig hebt om te bleken.
Zoals Crea al zei de huid van je gezicht is een stuk gevoeliger dan op je hoofd.
Succes in ieder geval gewenst.