In mijn schoenen hangt een hele vieze lucht, hoe krijg ik deze eruit?

Het is niet eens zweetlucht.
Als ik deze schoenen een paar dagen niet aan heb gehad heb ik nergens
last van, maar zodra ik ze een uur aan heb komt die geur weer terug; het ruikt niet eens naar zweet, maar gewoon heel zuur, naar kattenurine ofzo.
Wat kun je hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
pedispray
http://www.subbs.nl/N_frame.html?http://www.subbs.nl/Pedispray_75_ml_N_art_2310.html
Bordensteker
8 jaar geleden
In de filialen van de goedkope vierletterige Duitse winkelketen waarvan de naam begint en eindigt met een L staan in de rekken met non-food artikelen momenteel grijs met blauwe spuitbusjes met (denk ik) een product tegen schoenengeur. Er zit een speciale kop op die in twee richtingen spuit.
Ik heb het niet verder bekeken (mijn aandacht werd getrokken door de manier waarop die busjes rechtopstaand gepresenteerd worden; zelf kunnen ze niet goed rechtop staan) maar nu je met deze vraag komt, noem ik het toch even.
Op hun website kan ik het nu niet vinden.

Antwoorden (2)

Heb je ze al eens een nachtje in de diepvries gelegd? Dat helpt bij zweetgeur dus hier misschien ook wel bij.
Een nachtje in de tuin of op het balkon zetten wil ook weleens helpen.
Met deze tips ben je soms één dag of een paar dagen van die lucht af.

Zelf draag ik nooit meer kunststof schoenen omdat die bij mij ook altijd heel snel zurig gaan ruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geurvreters erin, of droogtrommeldoekjes. De geurvreters knip je op maat, de restjes kun je gebruiken in de koelkast, of bijvoorbeeld de auto.