Wordt je schoon als je jezelf was met badschuim?

Ik heb perongeluk een liter badschuim gekocht in plaats van douchegel. We hebben alleen geen bad. Werkt het als je jezelf wast / doucht met badschuim?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen probleem wast ook goed.

Het beste antwoord

Ja hoor, want ondanks de vele verschillende labels, etiketjes en toepassingen zijn al die cosmetische reinigingsprodukten eigenlijk 1 pot nat, of in elk geval, bestaan ze voor het overgrote deel uit het zelfde basismateriaal. De grootste verschillen zitten hem in de gebruikte parfums en eventuele toevoegingen die meer beloven dan doen. Kijk maar eens goed naar de ingredienten op de etiketten, vooral de eerste pakweg 5,6 waarvan er dus het meeste inzit.

Je kunt je bij wijze van spreken ook prima van top tot teen wassen met afwasmiddel of groene zeep, of een stuk gewone harde zeep. Al is voor je huid vaak de keus voor een zeepvrije waslotion beter, want van genoemde produkten kun je wel een hele droge huid krijgen, vooral als je ze te vaak gebruikt.

Wassen met shampoo, je haar wassen met afwasmiddel, douchegel in de badkuip, eigenlijk maakt het vrijwel geen verschil. Belangrijkste is dat het vuil verdwijnt (wat eigenlijk al voor 90 procent door het water zelf gebeurt) . Het grootste verschil tussen douchezeep en badschuim is het volume van de fles, dat vooral uit meer water bestaat, omdat je in bad de neiging hebt veel meer zeep te gebruiken dan op een douchespons en je de dunnere zeep makkelijker kunt gieten. Maar voor je huid is net, nogmaals, 1 pot nat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je haar wassen met afwasmiddel is niet aan te raden, omdat te sterk ontvettend werkt, het talg in je haar is bedoeld om je haar te beschermen en vooral om het vocht in je haar te laten zitten. Wat ervoor zorgt dat je haar er gezond uitziet.
Totaal geen vergelijking met wassen met shampoo, verder een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In geval van nood kan het best, sterker nog, zolang je het maar niet te vaak doet en niet teveel gebruikt, kan het niet eens kwaad. Ik was mijn haar eens in de pakweg tien - veertien dagen met groene zeep of bakpoeder en het is nooit vet - alleen de eerste twee dagen te droog, maar dat had ik met gewone shampoo ook altijd. Maar toen was het twee dagen droog, derde dag vet. Nu is het twee dagen droog, een dikke week prima, (afhankelijk van het weer) en de laatste dag wordt het tijd om weer te wassen. Ik gebruik overigens nauwelijks meer dan een theelepel. Tussendoor is wassen met alleen water meer dan voldoende .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
100% eens met Marleen. Je dacht toch niet, bijvoorbeeld, dat zeer arme mensen hun kleding niet kunnen wassen tenzij ze speciaal wasmiddel hebben gekocht? Of hun haar niet kunnen wassen zolang ze geen shampoo hebben? Natuurlijk gebruiken ze hiervoor gewoon de zeep die ze voorhanden hebben. Gespecialiseerde schoonmaakmiddelen (incl. badschuim, shampoo, afwasmiddel etc.) zijn luxeproducten. Fijn als ze er zijn en je hebt het geld ervoor, maar absoluut niet onmisbaar of noodzakelijk.
zondag
8 jaar geleden
Alhoewel het daar hier niet over gaat wil ik even onder de aandacht brengen dat groene zeep een uitstekend middel is om vlekken uit je kleren te krijgen. Smeer de vlek gewoon goed in met een kloddertje groene zeep en leg het bij je vuile was. Als je later gaat wassen verdwijnt in veel gevallen je vlek als sneeuw voor de zon en hoef je geen dure anti vlekken middelen te kopen.

Andere antwoorden (1)

Ja want dat is ook een soort van zeep.

P.S., Ik had zelfs een keer per ongeluk in plaats van shampoo conditioner op vakantie meegenomen. Zelfs daarvan bleek mijn haar toch schoon te worden toen ik dat noodgedwongen dan maar als shampoo gebruikte.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt beide, het enige verschil tussen doucheschuim en badschuim is, dat de badschuim meer en langer schuimt, maar zodra je je afspoelt is het beiden afgespoeld en blijven er geen resten achter. Beiden hebben een reinigende functie.
Conditioner is een prima product om te gebruiken in plaats van shampoo op een zonvakantie, dit omdat het haar uitdroogt van de zon in combinatie met zee, of zwembad. Het vet in de conditioner heeft een goede reinigende werking.
Ik kan helaas nog geen plussen uitdelen. Leuk antwoord.