Hoe krijg ik mijn haarkleur terug?

Hoi hoi,

zoals vele mensen dit ook hebben gehad en ja dus ik ook...
Ik heb rond maart/april honing highlights erin laten zetten.
Ik heb zelf ongeveer nummer 4 haarkleur (Bruin/donkerbruin).
Toen heb ik in midden april/mei het laten verven naar zo'n beetje honing kleur en daarop blonde highlights laten zetten.
In totaal dus 3 x geverfd.
En guess what, ja ik wil mijn eigen haarkleur terug...
Ik wil echt niet wachten totdat het mijn haar uitgroeit, want heb lang haar en wil dat ook zo houden.
Heb ook gelezen dat er een bruin kleur kan worden geverfd met rode ondertoon, maar ja dat is natuurlijk ook niet zo leuk...
Tips/tricks?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit gaat niet makkelijk worden om zelf te doen, al is het niet onmogelijk.
Je zal je haar waarschijnlijk eerst voor moeten pigmenteren, zodat je originele kleur goed uitpakt, welke kleur je hiervoor moet kiezen is niet te zeggen, omdat veel mensen hun haarkleur verkeerd inschatten en daardoor verkeerde keuzes maken, laat je dus adviseren over kleuren. Ook al weet je dat je nr 4 hebt, ook daar zijn veel variaties in. Je hebt highlights laten zetten, dan is je haar geheel of gedeeltelijk ontkleurd en daarna gekleurd. Door het ontkleuren heb je kleur uit je haar gehaald, kleur dat eruit is, was je niet terug. Je zal dus moeten kleuren om weer terug naar je oude kleur te gaan.
Kies (eventueel na voor pigmenteren, indien nodig), een kleur die je eigen haarkleur benaderd. Behandel hiermee met behulp van een plastic puntkam, eerst de highlights (pak dunne plukjes op met de puntkam en zorg dat deze goed ingesmeerd worden met een kwast, begin met de onderste laag van je haardos en steek de bovenliggende even op met plastic klemmen, laat de kleuring intrekken volgens de aangegeven tijd op de gebruiksaanwijzing en spoel het daarna grondig uit. Hierna doe je de nabehandeling.
Kies bij gekleurd haar met zonnig weer, voor een zonbescherming voor je haar, ga niet in de volle zon zitten en stel het wassen een paar dagen uit. Na een paar dagen kun je je haar weer wassen, maar kies dan wel voor een shampoo en cremeverzorging voor gekleurd haar (als je shampoo gebruikt).
Deze behandeling wordt vaak onderschat, de kleurkeuze is verkeerd, of de kleur is niet egaal aangebracht. Om die reden is het verstandiger dit te laten doen door een kapper, deze kan ingrijpen als er iets niet goed blijkt te gaan en kan de juiste kleurkeuze maken