hoe blijft make-up in de zomer goed zitten zonder dat het gaat smelten?

Ik heb elke dag foundation en mascara op en soms nog wat poeder maar met 32 graden op komst ga ik waarschijnlijk zweten ik wil niet dat al mijn make-up in straaltjes naar beneden komt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik wil je wel wat tips geven, maar denk eraan, op warme dagen staan je poriën verder open, waardoor foundation en andere make-up je huid ingezogen wordt, dat is de reden waarom foundation slecht houdt met warm weer. Hierdoor ontstaan er makkelijk bultjes op de huid. Gebruik dus alleen make-up op speciale dagen.

Begin op een schone huid met een dagcreme met hoge zonbescherming.
Breng daarover een primer aan, liefst ook met beschermingsfactor, al de producten die ik noem zijn van verschillende merken te koop, in veel prijsklassen. Om die reden noem ik geen merken.
Als de primer is ingetrokken, breng je je foundation aan, hou het bij een dun laagje.
Hierover kun je desgewenst een rouge gebruiken, kies een cremerouge. Breng deze met stipjes aan, onder of op je jukbeen en werk dat met kloppende bewegingen met je vingers uit.
Oogschaduw kun je ook het beste in een cremevorm gebruiken.
Kies een waterproof mascara, eyeliner en/of oogpotlood.
Vergeet ook niet je lippen te beschermen tegen de zon.
Poeder het geheel lichtjes af.
Bij de drogisterij en parfumerie zijn fixatieproducten te koop, die het geheel waterproof maken, waardoor je make-up ook op warme dagen blijft zitten. Dit product vernevel je over je gezicht. Vind je de fixaties in de winkel te prijzig, dan kun je kiezen voor spa blauw of soort gelijk product, dat vernevel je dan met een plantenspuit over je gezicht. Dit heeft bijna hetzelfde effect als de fixaties uit de winkel.
In de bron toch een voorbeeld van zo'n fixatie, zodat je weet om wat voor soort product dit gaat.