Is het mogelijk dat je het bruiningsresultaat van zonnen pas na een aantal dagen zichtbaar wordt?

Ik heb soms het idee dat als ik lang in de zon heb gezeten, dat ik pas na 3/4 dagen bruin begin te worden.. Is dit een bestaand fenomeen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dagen erna weet ik niet, maar wel uren erna. De zon blijft doorwerken op je huid voor minimaal 8 uur. En je loopt toch ook op straat de andere dagen , dus daar wordt je dan weer bruiner van, en zo gaat dat gewoon door.Dus dan kan het lijken of je een paar dagen bruiner bent als de dag zelf.