wie weet welke zonnebrandcreme niet irriteert?

Beste mensen,

De zon komt er weer aan en ik wil zonnebrandcreme kopen.

Echter ik heb nog steeds geen zonnebrandcreme factor 50 kunnen vinden die niet op mijn ogen slaat

Naarmate de dag vordert slaat het steeds meer op mijn ogen en worden ze rood en geirriteert. Ook al vermijd ik zoveel mogelijk de ogen ik ontkom er niet aan dat bij zweten van het voorhoofd toch iets op de ogen slaat.

Is er een goeie vrager die dat ook heeft en intussen een zonnbrandcreme heeft gevonden die echt niet irriteert? Ook niet bij zweten?

vr gr Gonna

9 jaar geleden
2.2K
Amadea
9 jaar geleden
Heb je al baby zonnecrème geprobeerd? Je kunt trouwens beter een hoedje of pet met klep dragen om je gezicht te beschermen, dan kan er geen oogirritatie optreden!

Antwoorden (1)

Veel zonnebrandproducten met een hoge factor zijn vet, dat is de reden waarom deze gaan lopen als zij in contact komen met warmte, dit kan warmte van de huid zijn, of van de zon. Daarom is het verstandig te kiezen voor een product dat niet vet is. Bijvoorbeeld La Roche-Posay Anthelios XL dry Touch Gel-Cream SPF50+ is geschikt, dit is een creme gel die snel in de huid trekt en niet vet is. Dit product is bedoeld voor het gezicht. Te koop bij de apotheek.