Wat is de beste manier om hoofdluizen te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meest effectieve manier is je hoofd kaal scheren. Maar dat is wel erg drastisch. Je kunt lotions en shampoo's gebruiken. En goed kammen met een neten kam.

Het beste antwoord

De meest effectieve manier om luizen te bestrijden is het uitkammen van de haren met een luizenkam ofwel netenkam. Een luizenkam is een heel fijn kammetje waarmee je luizen én luizen-eitjes uit je haren verwijdert. Druk een luis direct dood wanneer deze uit de haren valt en druk neten/eitjes plat.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dat gedurende twee weken dagelijks doet, zorgvuldig, ben je er geheid vanaf.
Rieneke1
9 jaar geleden
Werkt prioderm niet meer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van mij een plus, Prioderm werkt veel minder effectief dan 20 jaar geleden, de luis is immuun geworden voor al die chemische troep. Ook is het niet meer nodig om al het beddengoed, kleding en knuffels heet te wassen, dat is allemaal achterhaalt. Alleen kammen helpt ze te bestrijden. Als er op school nog geen gebruik wordt gemaakt van de luilzenzakken voor de jassen, dan zou ik daar ook eens over gaan praten, dat voorkomt dit probleem grotendeels. Staat de school hier niet voor open, laat je kind zijn/haar jas dan in een grote plastic tas doen op school.
http://www.luizenzakken.com/1/hoofdluis/Licesafe.html?gclid=CL-diN3E5sMCFezJtAod53AALw

Andere antwoorden (1)

Je kunt hele vette mayonaise (80% vet) goed in de haren van degene die luizen heeft insmeren. Achter de oren en op de hoofdhuid en in het hele haar. Daarna moet je een plastic zak over het hoofd doen en zorgen dat de haren allemaal onder de plastic zak zitten en dan moet je de zak goed vastmaken zodat er nauwelijks meer ruimte tussen de zak en de haren zit. Na twee uur wachten moet je alles uitspoelen en daarna kammen met luizen- en/of netenkam. Na drie dagen moet je dit herhalen en tussendoor ook elke dag kammen. Werkt echt super goed! Zie de link bij kopje: mayonaise. Er staan hier ook nog andere mogelijkheden.
Succes!