Wat is dit stukje (foto) op mijn nagel?

Ik heb sinds een tijdje een rare vlek op mijn nagel. Als je aan de achterkanf kijkt lijkt het alsof er schilfertjes zitten. Weet iemand wat dit is en of ik daarvoor naar de dokter moet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
ronron1212
9 jaar geleden
Dat groei er wel af over een maand of twee is het weg een beetje kalk ophoping.
Amadea
9 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat je je gestoten hebt, en dat de nagel daar een beetje losgekomen is van je vingerhuid. Het zal bij het verder groeien van de nagel vanzelf verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou je verwachten dat er beweging (letterlijk) in zit.
@vraagsteller: groeit het er langzaam uit of is het vanuit de nagel naar binnen getrokken?

Antwoorden (2)

Lijkt mij een beginnende kalknagel / schimmelnagel.
Kan vanzelf weggaan, maar ook erger worden.

Nu werken thuismiddeltjes als azijn waarschijnlijk nog goed en snel.
Of naar de pedicure.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Manicure...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voeten, handen: iemand met verstand van nagels. :-)
Het is nagelpsoriasis.
http://www.huidziekten.nl/afbeeldingen/nagelafwijkingen/psoriasis-unguium-1.jpg

Toegevoegd na 22 minuten:
Je kunt het middel Naloc proberen. Een middel waarmee kalknagels en psoriasis nagels mee worden behandeld. Als je het zeker wilt weten of het een kalknagel of psoriasisnagel is, kun je het vragen aan de huisarts of een medisch pedicure.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Het lijkt mij dat er dan ook ribbels in de nagel te zien zullen zijn.
jodyenboyke
9 jaar geleden
Ik heb het van de psoriasis, en ik heb (gelukkig) geen ribbels....