Kan een gezichtsmasker helpen tegen seborroisch eczeem?

Ik heb sinds kort last van seborroisch eczeem. Eerst zaten de schilfers alleen op mijn kin, toen dat weg was, zaten ze op mijn voorhoofd. Toen dat iets rustiger werd en ik dacht dat ik er vanaf was, kwamen ze weer terug maar nu over mijn HELE gezicht. Het ziet er echt vreselijk uit.

Nu vroeg ik me af of een gezichtsmasker zou kunnen helpen om van die schilfers af te komen. Alles wat dood en los op mijn gezicht zit, haalt een gezichtsmasker er (als het goed is) af..

Of maakt dit het uiteindelijk alleen maar erger?

Ben al naar de huisarts geweest, heb hydrocortison, ketaconazol en vaseline gekregen.. Helaas brandt én jeukt dit spul enorm..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Nee, een masker helpt niet tegen je aandoening. Het kan er alleen maar erger van worden. Je huisarts heeft je de juiste middelen voorgeschreven. Gebruik ze en probeer je even over het branderige gevoel en de jeuk heen te zetten, het hoort erbij en is deel van de genezing. Als je het echt niet kunt verdragen, ga dat dan aan je huisarts vertellen, dan vertelt hij wel wat je moet doen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik had het niet beter kunnen vertellen ;)
+ :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En eventueel een verwijzing voor de huidarts vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankjewel! De ketaconazol werkt verder wel goed.