Kan ik middenbruin geverfd haar lichter verven met het volgende?

Ik heb momenteel middenbruin geverfd haar (kleurhoogte 5). Dit wil ik graag lichter verven met wella illumina kleurhoogte 6. In de gebruiksaanwijzing staat dat je tot 3a4 tinten lichter kan verven (wella illumina 6/16). Met hoeveel procent waterstofperoxide kan ik dit het beste doen? 9 of 12%? En geeft dit überhaupt wel effect? En dan bedoel ik wordt het hierdoor wel iets lichter? Alvast hartelijk dank voor het lezen van mijn vraag!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij moet je 6% waterstofperoxide gebruiken.
Het wordt echt wel lichter, hoor. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ik deed dat met pakjes van L'Oreal van de drogist, dus hoefde daarbij niet zelf over percentages te beslissen.
Tegenwoordig verf ik mijn haar met een tube kappersverf en meng deze met 6% waterstofperoxide, op aanraden van de kapper. Dat werkt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als eerst Dank voor de reactie. 6% heb ik op een pluk geprobeerd maar maakt het niet lichter...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag het na bij een zaak waar ze kapperbenodigheden verkopen. Ik heb al eens gezien dat iemands haar groenig werd door zelf te mengen om het haar lichter te krijgen. Van donker naar lichter kan alleen als je je haren bleekt (alle kleur eruit trekt door mengsel waterstofperoxide te gebruiken. Echt goed voor je haar is dit niet. Probeer het altijd uit op een pluk van je onderhaar, wanneer je een eigen mengsel gebruikt.

Het beste antwoord

6.16 Is donkerblond, je zegt nu middenbruin te zijn, in dat geval gebruik je 9 procent, met 9 procent kun je 2á3 tinten lichter bereiken, je wil van middenbruin naar stap 1 lichtbruin, naar stap 2 donkerblond, je wil dus naar 2 tinten lichter.
Bij twijfel, bel naar de klantenservice van Wella, het telefoonnummer is te vinden op de verpakking van het product. Door het oplichten van je haar kan de kleur wel wat roder uitvallen dan bedoeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reactie ! Ja klopt rode gloed heb ik (helaas) altijd als ik lichter ga.. liever niet maar helemaal ontkleuren wil ik niet ivm fijn haar !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal ontkleuren is ook helemaal niet nodig. 2 Tinten is genoeg.
Verzorg je haar na het ontkleuren en verven met producten tegen beschadigd haar, vermijdt hitte apparaten, zoals stijltang, krultang en föhn en was je haar zo min mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hi ik heb het geprobeerd bij een pluk en helaas word het niet lichter.. :( heb me precies aan de gebruiksaanwijzing gehouden. 1 (6/16 wella illumina) : 1 (9% waterstofperoxide) . Alleen de Haarlengte en punten. Dank voor je reactie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch moet 9% ruim voldoende zijn, kijk eens bij daglicht. Ik heb een link voor je gevonden over het haar lichter kleuren in het algemeen, dit geld in principe voor ieder product. Door dit te lezen kom je er misschien achter wat er mis is gegaan, dat kan de inwerktijd, of mengverhouding zijn. Kom je er zo nog niet uit, bel dan de klantenservice van Wella.
http://www.selfline.nl/contents/nl/d25_haarverven.html
Het kan ook dat je waterstofperoxide hebt gebruikt dat al lang stond, na bepaalde tijd werkt dat niet meer, dan even opnieuw laten mengen bij kapperswinkel of drogisterij.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor het meedenken ! Bij daglicht gekeken maar helaas... De peroxide was nieuw ook van wella bij de kapperswinkel gekocht. Ik ga even naar de link kijken thanks! Anders idd even wella contacteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Crea, ik had de verf er maar 20 min inzitten op de pluk? Maar dat is dus alleen voor natuurlijk haar dat ongeverfd is... hoelang zou ik het in moeten laten trekken denk jij? Haha ja sorry maar ben bang dat ik mn haar teveel beschadig ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met ontkleuren ontkom je er niet aan dat je haar beschadigd, je zal het er minimaal 30 minuten in moeten houden, dan even controleren en indien nodig nog een kwartierte. Je hebt het te kort de tijd gegeven, daar zit het probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks dan ga ik dat doen!