Gewoon helemaal eraf halen. Groeit vanzelf weer mooi terug.

Als je een stukje laat zitten heb je meer kans op een lelijke nagel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
+ Hij gaat er toch af
Het ligt eraan wat de reden is dat de nagel aan het loslaten is.

Om je een voorbeeld te geven: een vriend had al een tijd een half-losse nagel. Het probleem was dat er een schimmel in/onder de nagel zat.

Toen hij een paar weken geleden zijn teen hard tegen een tafelpoot stootte, liet de nagel helemaal los. Dit was een uitgelezen gelegenheid om een antischimmelcreme op het (nu blank liggende) nagelbed te kunnen smeren. Hij heeft dus de loszittende nagel verwijderd om overal goed te kunnen smeren. Nu smeert hij twee keer per dag antischimmelcreme op het nagelbed, zodat er een nieuwe schimmelloze nagel kan groeien.

Ik zou dus even langs de huisarts lopen om advies te vragen.