Ik heb mijn haar mahonie geverft en wil er nu highlights in doen voor bruin haar kan dat?

Ik heb mahonie haarkleur van kruidvat erin en in ze hebben alleen hightlights voor bruin haar in de kruidvat. Kan ik deze in mahonie haar doen of word dat roze?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Nee, highlights voor bruin haar zijn niet geschikt voor mahonie gekleurd haar. De kleur wijkt teveel af van de mahoniekleur. Het kan wel, maar geeft geen mooi, natuurlijk ogend kleurresultaat. Van Garnier bestaat er wel een highlighting voor mahonie gekleurd haar, deze was ook bij het Kruidvat te koop, mogelijk nu niet meer, kijk eens bij een andere drogisterij, dan krijg je een mooi, passend kleureffect. In de highlights zowel van Kruidvat als van Garnier zijn naast ontkleuring kleurpigmenten toegevoegd, dit zorgt voor de juiste kleur, mede ook door de juiste verhouding waterstofperoxide.
Gebruik je de verkeerde kleur, dan zal dat gaan mengen met je mahonie, wat de kleur beïnvloed, waarschijnlijk naar het oranje toe. Dit is wel te herstellen, maar beter doe je het in 1 keer goed.
Succes.