mijn hoofdhuid jeukt heel erg, wat is er aan de hand?

Mijn hoofdhuis jeukt al sinds een paar weken. Ik heb geen luizen geen roos. Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Nieuwe shampoo sinds die paar weken in gebruik?

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat je een overgevoeligheid hebt op voor je shampoo. Onlangs van merk gewisseld?
Probeer eens een ander merk, misschien kom je zo van de jeuk af...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nouja ik gebruik allemaal verschillende merken haha! Andrelon, head & shoulders, heel veel merken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Van mij, prima antwoord, zeker na de reactie van sorayax. Probeer eens Andrelon hoofdhuid shampoo, dat zit in die witte flessen. En gooi die Head & Shoulders weg, dat is echt troep voor je hoofdhuid, zeker als je geen roos hebt.
http://www.andrelon.nl/category/producten/haar-hoofdhuid/
Dat komt door de zon, je huid is verbrand en de jeuk komt omdat je vervelt. Het is immers een prachtige septembermaand.
Waarschijnlijk ben je kalend en kan je hoofdhaar je niet meer tegen de zon beschermen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eigenlijk heb ik een hele bos haar haha! en ik kan best wel tegen de zon, verbrand echt niet snel
Ik kan het probleem wel. Ik heb zelf ook wel eens last gehad van een jeukende hoofdhuid. Dit kan inderdaad liggen aan je shampoo of aan de producten die in shampoo zitten. En daarnaast kan een droge hoofdhuid of bepaalde stylingsproducten ook jeuk veroorzaken.

Tegenwoordig zijn er steeds betere en natuurlijkere producten op de markt. Ga vooral op zoek naar producten zonder parabenen en zonder sulfaten. Een shampoo met daarna een conditioner kan uitkomst bieden om de hoofdhuid te verzachten.

Een voorbeeld van zo'n set is bijvoorbeeld van Hanz de Fuko:
http://www.moquer.nl/haarverzorging/pakketdeals/hanz-de-fuko-shampoo-conditioner.html