hoe kan je gedroogd haar herstellen?

ik was laatst bij de kapper,ze zei dat de onderkant gedroogd was,dus knipte ze het gedroogde stuk er uit (ongv. 6 cm) mijn haar ziet er nog steeds een beetje gedroogd uit,hoe kan ik dit weer herstellen?

trouwens ik ben vaak aan het zwemmen in gloor water kan het soms daardoor komen( ik gebruik geen stijltang,föhn of andere hete voorwerpen)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Als je een dik gevulde portemonnee hebt werkt de Platinum Collection van J Beverly Hills erg goed. Deze lijn bestaat uit 3 verschillende producten om je haar opnieuw te herstellen. Als eerste gebruik je een lotion die je op droog haar gebruikt en 20 minuten laat inwerken. Daarna ga je je haar wassen met de shampoo en vervolgens breng je het masker aan en dit laat je zo’n 5 minuten inwerken. Wanneer je dit uitspoelt, voelt je haar al meteen beter aan. Je moet deze kuur afmaken tot de lotion op is en daarna gebruik je alleen de shampoo en het masker. Gebruik ook altijd de zijde in je haar, ook al ga je het niet föhnen of straightenen. De zijde zorgt ervoor dat je haar meer vocht vasthoudt en daardoor ook sterker wordt en meer gaat glanzen. Dit alles zou je haar echt moeten opknappen.

Voor de minder gevulde knip kun je kiezen voor John Frieda Frizz ease, dit herstelt het haar ook, zorgt dat het vocht in je haar blijft en geeft glans. Gebruik hiervan de shampoo, cremeverzorging, 1 keer per week het serum op je punten.

Voor de smalle knip is Andrelon zeer geschikt, in de link lees je alles over deze producten, die net als de producten van John Frieda bij de drogisterij te koop zijn.

Het zwemmen in chloorwater droogt je haar inderdaad uit, als je dit wil voorkomen is een badmuts de beste oplossing. Maar ook voor het zwemmen je haar insmeren met olie werkt. Spoel je haar na het zwemmen direct uit, met lauw water.
Geen van de genoemde producten herstellen het haar volledig, maar laten wel het haar gezonder lijken. Ook beschermd het gebruik van goede producten het haar tegen invloeden van buitenaf. Was je haar altijd met lauw water en niet te vaak, 2 keer per week is ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Chloorwater is inderdaad slecht voor je haar. Je kunt het beste altijd een badmuts dragen als je zwemt in een zwembad met chloor.

Was je haren met een milde shampoo, gebruik een hydraterende conditioner en maak een of twee keer per week tijd voor een haarmasker. Dan zal je spoedig geen last meer hebben van droge haarpunten.
Amadea
9 jaar geleden
Droog haar wordt veroorzaakt door een te lage talgproductie, een beschadigde haarstructuur of door invloeden van temperatuur. Ook je leeftijd kan een belangrijke rol spelen. Veel van de oorzaken van droog haar zijn te beïnvloeden; denk aan de invloed van zwem- en zeewater, het hard wrijven met een handdoek, haarbehandelingen of het gebruik van de verkeerde borstel. Kijk of je kunt bepalen wat de oorzaak is van jouw droge haar en probeer te voorkomen dat je haar hier nog langer last van hebt.
Verzorg je haar goed
Gezond haar begint bij een goede dagelijkse verzorging. Je hoeft droog haar niet iedere dag te wassen, maar het mag wel. Gebruik sowieso alleen milde shampoos en conditioners. Milde producten zijn te herkennen aan het opschrift ‘Geschikt voor dagelijks gebruik’. Maak je haar niet droog door hard met een handdoek te wrijven, maar wikkel je haar in de handdoek en knijp het voorzichtig droog. Voor je dit doet kun je nog een verzorgend serum aanbrengen in je haar. Slaap als je lang haar hebt niet met je haar los, maar houd het bij elkaar gebonden met een elastiekje zonder metaal erin. Je kunt ook ’s nachts een satijnen sjaaltje om je haar knopen, hierdoor blijft je haar mooi glad.
Gebruik de juiste borstel
Je haar beschadigt extra snel als je een haarborstel gebruikt waarvan de haren te dicht op elkaar staan. Dit geldt ook voor de kam; ga dus voor een borstel of kam waarvan de haren of kammetjes ver van elkaar af staan. Een borstel met natuurlijke haren, bijvoorbeeld varkenshaar, is het beste. Je kunt ook vragen of je via je kapper een borstel kunt kopen. Investeer in een goede borstel; het is het waard! Begin onderaan met borstelen of kammen en werk zo langzaam naar boven. Zo voorkom je dat haar tijdens het borstelen of kammen afbreekt, omdat je er te hard aan trekt. Gooi je borstel overigens direct weg als hij beschadigd is; hier kan je haar namelijk ook weer van beschadigen.
Verwen je haar met een masker
Omdat je haar op de natuurlijke manier niet genoeg gevoed wordt, help je de natuur een handje door regelmatig een haarmasker aan te brengen. Je kunt haarmaskers bij de drogist kopen, of gewoon zelf maken. Zelf je haarmasker maken doe je zo: snijd een kwart komkommer klein en doe de stukjes samen met 1 ei en 1 eetlepel olijfolie in de blender. Zorg dat je een soort papje krijgt. Dit papje verspreid je over je haar en spoel je na tien minuten weer uit en je haar heeft een goede oppepper gehad! Was je haar daarna nog wel even een klein beetje na
fremar
9 jaar geleden
Elke week een goeie lekkere masker in doen!
En na het wassen ook altijd een conditioner gebruiken!