ik wil de uitgroei zelf bijwerken van mijn haar wat voorheenontkleurd iond geverfd is . moet ik mijn uitgroei weer ontkleuren of is dat niet nodig?

ik heb van mezelf donker haar. eerst zat er nog verf in dus heb ik het bij de kapper moeten ontkleuren om naar blond te gaan. dit is allemaal goed gegaan. nu begint dus de uitgroei te komen omdat de uitgroei wel mijn eigen donkere haar is kan ik dit dan zelf bijwerken met blonde verf of moet de uitgroei dan nog eerst ontkleurd worden voor je het blond kan bijwerken? heeft iemand hier ervaring mee

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, je zal het eerst moeten ontkleuren, hoeveel procent waterstofperoxide je moet gebruiken is niet te zeggen, zonder te weten hoe blond je nu bent. Dat varieert tussen de 6% en 12%, hoe langer je het in laat trekken hoe lichter je haar wordt. De werking van het oplichten houdt wel een keer op, na ongeveer 3 kwartier doet het nog maar weinig. Als het licht genoeg is naar je zin, dan kun je er de definitieve blonde kleur overheen zetten. Denk er wel aan dat de uitgroei bijwerken een moeilijke klus is, als je het geblondeerde haar raakt, dan licht dat ook weer op, het is handiger als iemand dat voor je doet, zeker omdat je de achterkant niet ziet. Wil je dit toch zelf of met hulp doen, vraag dan advies in een kapperswinkel, die zitten door het hele land in de wat grotere steden. Donker haar bevat veel rood pigment, wat het haar bij fout oplichten snel oranje doet worden, je moet het haar wel ver genoeg laten oplichten om dit te voorkomen. Ik adviseer je dit niet zelf te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van licht naar donker kleuren kun je zelf wel, van donker naar licht wordt veel moeilijker, dit kun je beter laten doen.