Kan een dermatoloog rauw vlees van een piercing weghalen?

Ik heb een piercing aan mijn oor maar heb wat last van rauw vlees aan deze piercing. Dit komt denk ik van een vorige ontsteking van een andere oorpiercing die daar eens heeft gezeten. Kan een dermatoloog rauw vlees wegkrijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K
Ivana
9 jaar geleden
Ik denk dat ook je huisarts het weg kan branden, net zoals een wrat kan worden weggebrand. Onze huisarts heeft een speciaal wratten spreekuur.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je wild vlees bedoelt, dus een soort woekering van huidcellen rondom - in dit geval - de piercing. Dat kan een dermatoloog zeker behandelen, maar je huisarts kan dat ook. Vaak wordt het aangestipt met zilvernitraat, dit kun je thuis zelf doen. Overleg gewoon even met je huisarts wat het beste is. Als aanstippen niet werkt, kan de arts het ook wegsnijden. Er is wel altijd het risico dat het terugkomt als de oorzaak niet wordt weggenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@lies12 , kan ik mijn piercing dan wel nog behouden ?
Ik zou eerder kiezen voor een plastisch chirurg. Die werken veel preciezer. Vraag het je huisarts en laat je evt. doorverwijzen.