Hoe kan ik van mijn luie oog afkomen?

Ik ben geboren met een lui oog. En toen ik klein was gingen mijn ouders en ik naar de oogarts, waar ik van die stickers kreeg die je over je 'goede oog' plakte. Zo trainde je je lui oog om te zien. Als ik die stickers, ik had van die beige met een plaatje erop, niet had geplakt op mijn goede oog dan had mijn luie oog nu nog dicht gezeten. Gelukkig is dat dus niet het geval. Ik ben nu 16, maar mijn luie oog is nog niet helemaal gelijk met mijn andere oog. Het valt wel op dat het wat dichter zit. Bij mijn goede oog zie je zeg maar het hele rondje van je oog en bij mijn luie oog hangt mijn ooglid net boven mijn pupil. Mijn vraag is of er nu nog wat aan is te doen. Ik vind operaties een beetje naar dus daarom vroeg ik me af of er nu nog iets is waardoor mijn ogen gelijk kunnen zijn. Ik zou goede hulp erg waarderen! :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Ivana
9 jaar geleden
Dat je ooglid wat is afgezakt heeft niets met een lui oog te maken. Een lui oog is een oog waarvan het kijkvermogen niet optimaal functioneert.
Ik heb een lui oog met een kijkvermogen van 10%. Toen ik klein was werd er nog niets aan gedaan, maar niemand kan bij mij zien welk oog dat is.
Dus is jouw afzakkend ooglid gewoon een andere kwestie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dokters noemden het wel gewoon een lui oog. Ik bedoel dus dat ik ben geboren met dat oog dicht en het nu nog steeds wat hangt. Dan vind ik het wel raar ja want ze noemden het allemaal een lui oog. Ik kan overigens wel gewoon normaal zien met dat oog. Bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had vroeger ook een "lui oog" volgens de arts.
Ik heb toen ook pleisters op mn oog moeten plakken.
Nu, inmiddels 30 jaar later, zit mijn "luie oog" ook wat dichter.
Misschien dat een ooglidcorrectie een oplossing is. Dit kan je met je arts bespreken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie niets bijzonders op de foto hoor. Er zijn genoeg mensen bij wie de ogen zo staan zonder dat ze een lui oog hebben.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk lijk heb je een bril nodig laat je ogen eens testen bij de opticien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik kan wel gewoon normaal zien met mijn luie oog. Het zicht zelf is geen probleem, ook niet bij 3D films en focussen van dichtbij en ver weg, het probleem is dat het ooglid er teveel voor hangt en ik dat lelijk vind :(
Ivana
9 jaar geleden
Dan is een ooglidcorrectie de aangewezen weg. Is helemaal niet zo'n grote ingreep en wordt, als het je zicht belemmert, ook nog vergoed.