Weet iemand wat voor bultjes dit zijn(zie foto)?

Ik heb ze net gekregen ze begonnen klein en werden steeds groter ze jeuken en zijn warm en rood door dat ik er aan gekrabt heb zijn ze gevaarlijk ? En ik zag voor dat het gebeurde een insect om me heen vliegen dit heeft er mee te maken weet iemand of dit van een mug is of van iets ander

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dit lijkt een allergische reactie op een insectenbeet. Het is niet gevaarlijk, maar als je er aan krabt krijg je een wondje en dat kan je zo infecteren. Als je Azaron Prikweg hebt kun je dat erop smeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het een uitslag op muggen bult is... een allergie kan ook maar dat krijg je nog veel groter! Ik denk dat je gewoon iets erger reageert op muggen!
Tip: je kunt het beste als je ergens heen gaat waar veek muggen zijn hooikoorts tabletten slikken doe ik ook kijk wel echt goed uit welke je neemt! Nog een tip je kunt er nu het best azaron op smeren..
Amadea
9 jaar geleden
Wat is het verschil dan tussen allergische reactie en uitslag, saraaaxx?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bult zelf is altijd een alergische reactie, daarom wordt het een bult. De reactie is op de stof die de mug of ander insect inspuit om het haarvat open te houden. De een reageert er heftiger op dan de ander.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De roodheid en warmte zijn kenmerkend voor een allergische reactie en worden veroorzaakt door de stof histamine. Die waarschuwt lichaamscellen om de troep op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn nog wel andere prikkels die ervoor kunnen zorgen dat histamine vrijkomt (en de jeuk en zwelling veroorzaakt). Buiten een allergische reactie op de antistollingstof die de mug inspuit kun je dus ook bultjes, roodheid krijgen door andere prikkels. Mijn antwoord gaat uit van een relatief onschuldige reactie op een insectenbeet.