Hoe verzorg ik het best mijn huid na het zwemmen?

Ik ben een zwemmer.
Deze vakantie heb ik een abonnement op banenzwemmen, 4 keer per week.
En ik ga zo vaak ik kan.
Nou is mijn huid uit zichzelf best droog (behalve me gezicht). Als ik ben wezen zwemmen is het nog erger, wat logisch is natuurlijk.
Nou vroeg ik me af hoe ik het best m'n huid kan verzorgen na het zwemmen.
Zo droog is natuurlijk niet fijn.
Ik douche wel altijd met douchegel zodat de geur weggaat maar of dat ook wel zo goed is voor je huid weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Zowel chloor als douchegel zijn slecht voor je huid. Het beste is om je huid na het zwemmen in te smeren met een bodylotion op oliebasis die niet te vettig is, want dat voelt dan weer niet zo fijn.
Er zijn lotions/oliën die snel intrekken en je huid soepel houdt. Het beste is om te zoeken naar een olie zonder parfum. Ik raad aan om eens een natuurwinkel ( de tuinen of bodyshop) binnen te kopen.

Wat ook een hele fijne winkel is, is Lush. Alleen zitten deze niet overal. Zij werken met natuurlijke stoffen en ze ruiken ook nog eens heerlijk. Al is dat misschien meer een vrouwendingetje :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een douchegel nemen die niet te sterk ontvet,
zoals Yes to Carrots (de tuinen)
of nog beter (en een stuk duurder) Weleda.

Na het douchen, maar voor het afdrogen insmeren met een natuurlijke olie:
olijfolie, kokosolie, wat jij lekker vindt.
Eventueel kan je je na het insmeren nog even heel kort afspoelen en daarna een beetje voorzichtig afdrogen/deppen.