Welk scheermesje is het beste om je bikinilijn mee te scheren?

Ik heb nogal een gevoelige huid. Elke keer als ik scheer, ontstaan er rode bultjes (geïrriteerde huid). Ik heb ook snel last van ingegroeide haartjes en stoppeltjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Ik had dit probleem ook, een vriendin zei dat de tondeuse gebruiken DE oplossing was. Bij mij was dat ook zeker zo! Dus hoe heftig het ook klinkt probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb dat ook, na lang zoeken heb ik een methode gevonden die minder irriteert,

om te beginnen moet je even kritisch kijken naar je scheermesje, dure scheermesjes met extra veel mesjes scheren erg glad, maar als je veel last hebt van ingegroeide haartjes en scheerbultjes wil je dat eigenlijk niet, het afgeschoren haartje komt dan makkelijker onder de huid.
je wil dus op zoek naar een scheersysteem met zo min mogelijk mesjes, ik gebruik zelf wegwerp mesjes van wilkinson, die hebben maar 2 mesjes en zijn niet zo duur (15 stuks kost 6 euro)

als ik ga scheren dan doe ik dat bij de gootsteen in de badkamer, na iedere keer dat ik een strook geschoren heb houd ik mijn mesje onder de hete kraan, zodat ik de volgende strook met een schoon mesje begin, ik ga nooit meerdere malen over dezelfde strook huid heen, scheer nooit droog! ik gebruik zelf scheerzeep van de vergulde hand(dat is een blokje in een bakje met zo'n kwast)

scheer altijd met de haargroeirichting mee, en trek de huid die je scheert goed strak
na het scheren van mijn schaamstreek doe ik mijn oksels en als laatst mijn benen, ik begin dus bij de gevoeligste plek, dan is mijn mesje nog het scherpst.
na het scheren gooi ik het mesje meteen weg, zonder dat je het kan zien worden mesjes snel bot als ze eenmaal nat geweest zijn.

als ik klaar ben met scheren stap ik onder de douche, met een scrubhandschoen scrub ik zachtjes alle geschoren delen met een beetje douchegel, ik eindig mijn douche altijd koud, dat sluit de poriën. na het douchen gebruik ik altijd een schone handdoek, eenmaal afgedroogd is het belangrijk dat je je huid goed hydrateert met verzorgende (niet al te vette) bodylotion.

verder scheer ik niet iedere dag, dat geeft je huid de tijd om zich te herstellen.

ik hoop dat je er iets aan hebt!