hoe kom ik van clowns eczeem af ?

beste mensen , ik heb sinds januari rode wangen en kin en neus
en toen kreeg ik beetje puistjes ik dacht dat ik acne terug kreeg omdat het toen ook beetje rood werd.
dus ik heb roaccutane geslikt voor 5 maanden al me puisten voor 95% weg
maar de roodheid eventueel niet!
sinds 2 dagen merk ik dat ik allemaal bultjes krijg van me onderkant van me neus tot me kin allemaal naast elkaar en ze zijn onstoken maar heel klein het valt nauwelijks op
en tussen me neus en op me neus heb ik die bultjes ook als ik me gezicht was en voel ik dat er daar heelveel zitten

dus ik zitten zoeken op internet wat dat te betekenen is en het is dermatitis perioralis
na lange tijd kom ik erachter wat ik werkelijk heb en me huid zo onrustig uit ziet..
me vraag is wie heeft er ervaring mee en wat is het beste om te genezen en hoe lang duurt het herstel ik ben het zat om zo onrustig huid te hebben..
het heeft me puberjaren verpest heb geen herinneringen dat ik kan vertellen aan mensen .. altijd is er wel iets altijd ongeluk ben er kapot van
ik hoop dat iemand me echt kan helpen wat ik echt iets aan heb
ben vandaag naar de dokter geweest en ze zei '' wel nee ik zie het niet hier een creme'' nou zij is dus blind want ik zie het wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Probeer eens 's nachts Sudocrem op je gezicht, als je geen verwijzing naar een dermatoloog krijgen van je huisarts. Dit werkt vaak goed bij eczeem. 's Nachts gebruiken omdat je er een witte waas van krijgt op je gezicht, wat er niet fraai uitziet. 's Morgens kun je je gezicht reinigen met een lotion geschikt voor de gevoelige huid, als de witte waas nog aanwezig is (wat ik niet verwacht), anders is alleen lauw water voldoende. Bijvoorbeeld Decubal, dit is te koop bij de meeste drogisterijen.
http://www.drogisterij-jantina.nl/wash-off/decubal-gezichtsreiniger-150-ml/
Overdag kun je gewoon de creme van de huisarts gebruiken, als je de creme van de huisarts ook 's nachts moet gebruiken, probeer dat dan eerst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens je gezicht 's ochtends en 's avonds te wassen met havermout. Havermout helpt goed tegen roodheid, droogheid en andere irritatie. en bevat veel anti-oxidanten. In de link hieronder zie je een filmpje over hoe je het moet gebruiken.

Ook zou je aloe vera gel kunnen gebruiken. Aloe vera gel verzacht en verkoelt je huid, en helpt deze te genezen.

Daarnaast zou je zelf een maskertje kunnen maken en die dagelijks gebruiken. Je mengt 1 eetlepel honing, 1 eetlepel yoghurt en 1 eetlepel havermout door elkaar en laat het ongeveer 15 minuten op je gezicht zitten. Daarna was je het af en smeer je je gezicht in met aloe vera gel.

Succes!

Filmpje: http://youtu.be/7e5_RVBwNjE