Is het verstandig om met een shirt aan te lopen wanneer je zonneblaasjes hebt op je buik

Ik ben helaas dermate verbrand, dat er blaasjes ontstaan...ik koel het regelmatig met een natte handdoek, en heb er een speciale zalf voor gekocht.
Nu plakt mijn shirt wat tegen mijn buik, waardoor er wellicht kans bestaat dat ik de blaasjes open trek, en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wanneer ik zonder shirt loop(uit de zonder uiteraard) komt er wellicht viezigheid in/op wat infecties kan veroorzaken?

Wat is verstandiger? Heb nergens last van, wil alleen het herstel zo voorspoedig laten verlopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Uit de zon uiteraard) ipv uit de zonder uiteraard

Het beste antwoord

Ben je verbrand en heb je daar blaasjes/blaren van? Of heb je zonneeczeem en daar blaasjes van? De oorzaak van beide is de zon, maar het 1 komt door verbranding en het ander door een allergie. Met blaren door verbranding moet je bij voorkeur naar de huisarts, nadat je minimaal 10 minuten gekoeld hebt, onder lauw stromend water. Voor zonneëczeem zijn middelen te koop die de jeuk stillen en om het eczeem een volgende keer te voorkomen, Urtizon is zo'n middel. Helpt dit niet? Dan kun je nog een andere histamine remmend middel proberen, anders de volgende keer naar de huisarts hiermee. Verder kunnen het nog vochtblaasjes zijn, die ontstaan door de warmte, daar hoef je niets aan te doen, dat zal dit weekend nog wel vanzelf wegtrekken. Een katoenen shirt bij deze kwalen is een goede bescherming tegen de zon en neemt tevens vocht op, een katoenen shirt is aan te raden, naast een zonnebrandmiddel met hoge beschermingsfactor (factor 50 of 60).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt, het zijn geen blaren. Het zou zonneeczeem kunnen zijn, echter heb nog nooit eerder een dergelijke reactie gehad. Ik verband ook vrijwel nooit, en smeer mij altijd in met factor 30. Eén keertje vergeten na het zwemmen in de zee, en dan wordt je natuurlijk genadeloos afgestraft( al helemaal dichterbij de evenaar, zoals in mijn geval)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonneëczeem kun je, net als bijna alle andere allergieën ineens krijgen, ook al heb je het nog nooit gehad, maar het kunnen ook blaasjes door warmte zijn. Ga even naar je apotheek, zij kunnen waarschijnlijk wel zien wat voor blaasjes het zijn en je een behandeling voorstellen. En ja, zeker aan zee is het belangrijk je tegen de zon te beschermen, die zoutkristalletjes maken de kans op verbranding veel groter. Spoel je na het zwemmen in zee, ook direct af. En smeer je iedere keer na het zwemmen en na het afspoelen opnieuw in (waarschijnlijk niets nieuws voor jou).
Beterschap hiermee.

Andere antwoorden (1)

Zolang je netjes en hygiënisch doet kan het denk ik niet veel kwaad.
Je kunt ook een los shirtje aantrekken dat niet zo plakt.

Heel veel succes!