Ik heb een soort van kleine brandwonden op me gezicht lijkt het, ook rond mijn lip lijkt de huidbeschadigt, wat is dit?

Toegevoegd na 1 uur:
Er zit nu een foto bij, niet heel smakelijk btw. Het gelige rond mijn lip is voor Parodontax maar zonder is het vooral rood

Toegevoegd na 1 uur:
Vooral*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foto?
Amadea
9 jaar geleden
Open gekrabde acné?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat is het niet
tinus1969
9 jaar geleden
En wat vond de huisarts?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die zie ik hopelijk morgen + dermatoloog

Het beste antwoord

Zoals hierboven is dit sprake van een virus. Deze kun je bestrijden met zalfjes bijvoorbeeld. Zo te zien is dit koortslip. Als het echt pijn doet, zou het ook nog een tekort aan bepaalde stoffen (zoals vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B8, B11, B12) of een allergische reactie kunnen zijn die uitslag geeft. Ik denk dat een dokter het beste hier antwoord op weet met onderzoek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nu een zalf en capsules gekregen op aanbeveling van de huisarts en de dermatoloog. Het is dus een krentenbaard. Ik hoop stiekem dat het binnen 2 - 3 dagen voorbij is want dan ga ik op vakantie...

Andere antwoorden (2)

Als ik deze foto zo zie is het eerste waar ik aan denk herpes.
"Herpes simplex is een virus. Velen kennen niet de benaming herpes simplex maar noemen het het herpes virus. Herpes simplex is een virus dat infecties kan veroorzaken aan de huid, zenuwen en slijmvliezen. " Ook wel koortslip genoemd.

Hier onder 2 links over het herpes virus, misschien herken je er wat in. Ik geloof dat er ook een creme op de markt is die je er op kan smeren om het virus te stoppen, dat zou je even uit moeten zoeken, aan de huisarts vragen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit geen krentebaard?