Na het trekken van m'n been haar krijg ik rode stippen op de plek waar ik de haarzakjes heb uitgetrokken. Hoe voorkom ik dit?

Eerst scheerde ik m'n benen altijd, maar in de zomer vind ik het erg vervelend om met stoppels te lopen. Dus ben ik m'n beenhaar gaan trekken. Maar ik krijg nu allemaal rode stippen op de plek waar eerst m'n haarzakjes hebben gezeten. Hebben jullie misschien tips voor mij?

Toegevoegd na 4 dagen:
De rode stippen trekken bij mij niet weg.
Ik heb ook Keratosis Pilaris.

Ik wil nu een apparaat die met lichtflitsen de haren verminderd weet iemand of die de rode stippen dan verminderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Eerst scheren en dan daarna elke dag even epileren. Ongeveer een week volhouden. Na het scheren komen de stoppeltjes, maar niet allemaal tegelijk even snel. Door elke dag even te epileren haal je telkens een klein deel van de haartjes eruit. Dat worden ook rode stipjes, maar zo weinig dat het niet zo opvalt. Na het epileren groeien nieuwe haartjes, maar die zijn nog klein en dun en die epileer je er daarna weer uit met minder pijn en vlekken. Wel volhouden en bijhouden. Als je de haartjes elke keer de tijd geeft om weer aan te groeien en dik en lang te worden moet je telkens opnieuw beginnen in het proces.
Zorg dat je de huid goed strak trekt met epileren. Even koud maken met een ijsklontje helpt ook tegen de pijn. Niet direct allerlei zalf gaan smeren na het epileren, dat trekt dan juist in de haarvaatjes en dan kunnen ze gaan ontsteken. Zorg dus ook dat je benen, je handen en het epileerapparaat altijd schoon zijn, zodat geen kleine ontstekinkjes kunnen ontstaan. Gun je benen gewoon even rust na het epileren. De rode vlekje gaan vanzelf weer weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is waxen geen optie? Ik had hetzelfde probleem, ik scheerde ook altijd mijn benen. Meestal met de volgende dag gelijk al stoppels en redelijk rode benen. Toen ben ik gaan waxen in combinatie met veel bodylotion etc. en dat gaat een stuk beter!