Hoe verwijder ik gellak ECHT van mijn nagels?

Ik heb zojuist 20 minuten met mijn nagels in een badje van een krachtige acetonoplossing gezeten, maar de lak wordt er hooguit wat broos van. Gevolg is dat ik nu met half afgekraste nagellak zit: lelijk! Tips va beautysites werken niet. Blijkbaar is de kwaliteit van de lak erg goed. :)
Moet ik vijlen? Zo ja, wat voor vijl gebruik ik dan het best?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
moet je toch met zo'n speciaal middel doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, ik heb Nail and Glue-remover met aceton. Maar het werkt onvoldoende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaat gellac remover, onder andere van Pink. Je kunt de lak er ook afkrabben, maar dat is wel meer werk.
http://www.pinkgellac.nl/pink-gellac-shop/pink-gellac-nail-care/pink-remover-100-ml
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er af schrapen met de gellac removal tool... Werkt ideaal. Maar volgende keer minder primer gebruiken... Kan je het er zo afwippen met je nagel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gellak remover tool? Die ken ik nog niet. Even googlen. Bedankt!
En ik gebruikte uiteraard gellakremover, die tevens geschikt is om gelnagels te verwijderen.

Het beste antwoord

Je moet de gellak eerst opschuren zodat de aceton er in kan trekken. Anders kan je wachten tot je een ons weegt.

http://www.handmadebymariska.nl/beautyblog/nails/how-to-gellak-zelf-verwijderen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed gevonden, dit klinkt aannemelijk, de toplaag is erg hard, voor het opschuren kun je een papieren vijl nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was inderdaad een goede tip om de aceton door te laten dringen. Maar uiteindelijk bleek het nog een hels karwei om de lak eraf te krabbelen... Mooi spul, hoor, die gellak. Maar een ramp om te verwijderen.

Andere antwoorden (1)

Met een goede vijl een paar keer stevig over de lak. Wattenschijfje doordrenken met remover MET aceton, stukje zilverpapier eromheen en dichtdrukken. (De aceton maakt de lak week genoeg om makkelijk te verwijderen) 2 tot 3 minuten laten zitten, zilverpapier/ wattenschijfje van je vinger af schuiven, met een tandenstoker (hout of plastic) onder de nagellak gaan zitten en het er zo vanaf "duwen". Alleen bij de randjes aan de zijkant wil er nog wel eens iets blijven zitten, dat vijl ik daarna voorzichtig weg. Volgende vinger: na het opruwen van de lak druppel ik flink wat remover in de mal en schuif 'm over de te behandelen vinger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het vijlen van de bovenlaag is een goede tip. Bedankt! De rest werk niet bij mij. Ik heb uiteindelijk 20 minuten in de remover moeten zitten met mijn vingers en toen met heel veel moeite de lak weggekrabbeld.