ik heb echt veel schilfers in mijn haar, wat kan ik er aan doen?

ik heel veel schilfers in mijn haar, ik moet maar eens over mijn haar wrijven en er komt veel schilfers uit, ook als na 3 wasbeurten geen zeep of gel heb gebruikt, kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Selsun shampoo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet aan de gang gaan met anti-roosshampoo, dat is veel te agressief. Probeer eens Andrelon hoofdhuid repair, dat is bij iedere drogisterij en supermarkt te koop en werkt goed, als het aan je hoofdhuid ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.bol.com/nl/p/andrelon-haar-hoofdhuid-repair-300-ml-shampoo/9200000007072035/

Antwoorden (6)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de puberteit hoort het erbij. Was je haren met een anti-roos shampoo en houdt dit vol tot de fles op is. 3 tot 7 keer per week kun je je haar wassen. Probeer te voorkomen dat je op je hoofdhuid wrijft of krabt, daarmee stimuleer je alleen nog meer vet- en schilfer aanmaak.
Als je vaak gel gebruikt, kan dat ook gaan schilferen. Probeer dan of dat minder wordt als je een week geen gel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem een shampoo die de boel niet uitdroogt.
Bijvoorbeeld van Weleda of van "Yes to carrots" (o.a. bij de tuinen te koop)

Anti-roos shampoo kan helpen, maar je kan er ook afhankelijk van worden en goed voor je haar en huid is het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij elke douche shampoo/ zeep gebruiken is slecht voor je huid, ook je hoofdhuid.
Op onze huid zit een soort natuurlijk vet, dat beschermt de huid tegen invloeden van buitenaf.
Haal je telkens dat vet weg, dan droogt je huid uit en gaat schilferen.
Of er ontstaan veel puistjes.
Was je haar regelmatig met alleen maar water en zo af en toe ook met shampoo,
dan wel van het juiste merk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat je een gevoelige hoofdhuid hebt en niet tegen parfum kan. Probeer eens de shampoo van Neutral (geen parfum). Ook kan het zijn dat je hoofdhuid erg droog is. Hiervoor zijn ook weer speciale shampoo's. Bij mij werkt Guhl Rijke voeding goed. Anti-roos shampoo's zijn vaak erg agressief. Ik zou dat daarom pas als laatste proberen. (bron: advies kapper) Je kan natuurlijk ook zelf advies vragen aan een kapper...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
masseer je hoofdhuid (dus niet de lengtes van je haar) eens in met kokosolie, eventueel met wat druppels pepermuntolie. Laat dat een half uurtje intrekken met een warme handdoek. Daarna heel goed uitspoelen en dan je haar wassen met de juiste shampoo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je haar te vaak wassen is nefast voor je haar en je hoofdhuid.
Je haren niet te vaak wassen. 1keer in de week is voldoende.
Wat vaak ook schilfers veroorzaakt is het niet goed uitspoelen van shampoo of conditioner.
Je haren overvloedig uitspoelen kan al veel helpen.
En ook je hoofdhuid niet te veel stimuleren door wrijven.
Dit stimuleert tevens het aanmaak van talg wat zorgt voor vettig haar.