Of het ook werkt, betwijfel ik, maar er zijn wel producten waarvan de fabrikanten zeggen dat het werkt. Zo'n product is bijvoorbeeld Medex Reductio creme.
Reductio crème - effectieve haargroeiremmer.
Royale pot haargroeiremmer, ideaal voor kleine en grote lichaamsoppervlakken te gebruiken.
Direct na het harsen/waxen, epileren, of electrische epilatie opbrengen. (NIet doen na het laseren, omdat als het werkt, de haarzakjes hierdoor kunnen beschadigen, waardoor de laserbehandeling zijn werk niet goed kan doen).
Daarna dagelijks opbrengen, direct na het douchen, wanneer de porien nog openstaan.
Breng de haargroeiremmer 14 dagen lang dagelijks op.
Dit kost € 39.00

Als je het geld er dus voor over hebt, dan zou je dit kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een haar groeit van binnenuit dus het heeft geen tot zeer weinig zin om uitwendig smeersels te gebruiken. Zelfde als die zogenaamde speciale shampoos voor bv haaruitval etc. Dat werkt gewoon echt niet. Allemaal verkoop praat. Vraag maar eens aan een kapper of huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, ik heb er ook sterk mijn twijfels over, theoretisch kan het bijna niet werken, de moet de huid in, op de juiste plekken. Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven, maar ik begrijp dat als je overmatige haargroei hebt, alles wil proberen.
Nog zo'n soort product gevonden, Kalo.
http://www.stophaargroei.nl/index.asp
Over dit product zijn er wel ervaringen te vinden, positieve, maar ook negatieve. Ik denk dat je er in moet geloven, om effect te ondervinden.
http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=40873.0
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Proberen kan in principe geen kwaad maar verwacht er niets van dan word je ook niet teleurgesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo is het, helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, dat is verstandig. Als je wel overmatige haargroei hebt, dan is het ook verstandiger om hiermee naar de huisarts te gaan en je door te laten sturen naar een specialist. Maar goed dat is niet aan de orde. Als je ouder wordt, dan wordt de haargroei ook minder, misschien dat dat een beetje oplucht.

Andere antwoorden (3)

harsen dan komt het minder snel terug
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik heb een tijdje Bioxet gebruikt, dat hielp qua vertraging, maar er zaten ook nadelen aan. Ten eerste de geur: die is heel sterk en kruidig, je moet er maar van houden. Ten tweede: de prijs. Je betaalt veel en je moet het product blijven gebruiken voor resultaat. Ten derde: het vergt doorzettingsvermogen, smeren, smeren en nog eens smeren.

Maar mijn haartjes bleven langer weg, vooral op mijn benen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De IPL van Philips is daartoe wellicht het meest geschikt.
http://www.philips.nl/c-m-pe/ontharing/