Is het voor het wassen van je haren inderdaad van belang dat je dat met shampoo doet of kan dat ook met bv handzeep, pompzeep, douchegel, tandpasta?

Als er geen shampoo in huis is, waarmee was je dan best je haren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het met handzeep nog wel kan dat kan geen kwaad. Maar pompzeep en tandpasta is denk ik niet goed. Je haar krijgt geen voeding en kan zijn dat je haar uitval krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Xmishaaa haar krijgt sowieso geen voeding uit shampoos. Voeding komt van binnenuit!!! Dus gezond eten! Shampoo zorgt voor een laagje op je haar!

Het beste antwoord

Haren kun je wassen met alle soorten zeep. Tandpasta gaat niet lukken omdat daar totaal andere bestandmiddelen inzitten. Handzeep, bodyzeep e.d. kan wel. Nu is dit wel een stuk prettiger met erg kort haar want met lang haar kan het zonder echte shampoo erg stroef en (nog) klitteriger worden. Dit is niet echt prettig. Maar schoon wordt het wel..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

shampoo is beter voor je hoofdhuid. Omdat gewone zeep de talgproductie op een negatieve manier kan beinvloeden, waardoor je dus last kunt krijgen van droog en schilferige hoofdhuid, of zelfs extreem vet haar omdat er nog meer talg wordt aangemaakt. Shampoo is een stuk milder. Het kan echter wel met zeep, alles kan, maar prettig zal het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een hele geruststelling! Bedankt!