Tijdens de tweede fase werk je toe naar je streefgewicht. De hoeveelheid koolhydraten wordt heel geleidelijk aan opgebouwd. Dit kan bijvoorbeeld met noten of fruitsoorten met weinig koolhydraten zoals aardbeien. Het kan zijn dat het afvallen stopt, dit komt omdat dan weer te veel koolhydraten ingenomen zijn en dan zal je dat moeten verminderen. Als het streefgewicht bijna bereikt is, kan er worden overgegaan naar de derde fase.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aardbeien bevatten ongeveer 5 gram suiker (iets meer dan een suikerklontje) per 100 gram.
Dat betekent dat, behalve in de allerstrengste lowcarb varianten (nocarb, eigenlijk), je een matige hoeveelheid aardbeien mag eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de eerste weken van het officiële Atkins dieet mag je vziw geen fruit dat suiker bevat.